پنجمين نمايشگاه تخصصي دام ، طيور و آبزیان كشور در گيلان افتتاح شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۲ بازدید

رشت - پنجمين نمايشگاه تخصصي دام، طيور ، آبزیان ، ادوات كشاورزي و صنايع وابسته به آن شامگاه روز دوشنبه با حضور وزير جهادكشاورزي در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي رشت افتتاح شد.

معاون توليدات دامي سازمان جهادكشاورزي استان گيلان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شركت هاي توانمند هشت استان كشور براي بهينه سازي مصرف انرژي و به منظور ارايه و عرضه جديدترين تجهيزات مرغداري ها براي حضور در اين نمايشگاه به گيلان آمدند.
'مجيد غلامي' افزود: استان هاي آذربايجان غربي، شيراز ، اصفهان، مشهد، تهران ، البرز ، گلستان ، مازندران، گيلان و يك شركت از كشور چين تجهيزات خود را در پنجمين نمايشگاه تخصصي دام ، طيور ، آبزیان ، ادوات كشاورزي و صنايع وابسه به آن در معرض نمايش گذاشته اند.
وي گيلان را يكي از استان هاي موثر در صنعت طيور كشور دانست و هدف اين نمايشگاه را بيان توانمندي هاي بخش خصوصي در صنعت مرغداري و تبادل نظر گروههاي توليد كنندگان ذكر كرد.
وي خاطرنشان كرد: 70غرفه در اين نمايشگاه تجهيز شده كه هر كدام از مرغداري ها مي توانند هر شركتي را انتخاب و با نصب دستگاهها از قبيل تجهيزات اتوماسيون و ايزولاسيون براي تجهيز سامانه هاي گرمايشي برنامه ريزي كنند.
غلامي اظهار داشت: پيش بيني مي شود با آشنايي مرغداران با اين تجهيزات و به كار گيري آنها حدود 30درصد در مصرف انرژي در مرغداري هاي استان صرفه جويي شده و بهره دهي اين واحد ها افزايش مي يابند.
معاون توليدات دامي استان گيلان ادامه داد: اين نمايشگاه يك حركت جديد در استان گيلان محسوب مي شود و با نصب اينگونه دستگاه ها مي توان پرورش تعداد هر پرنده در متر مربع را مشخص و افزايش داد و يا زمينه ارتقاي توليد در واحد سطح را فراهم كرد.
وي افزود: زمان اين نمايشگاه بيست و يكم تيرماه تا بيست و چهارم تير ماه مشخص شده بود اما با سفر وزير جهادكشاورزي و آمادگي شركت ها، اين نمايشگاه نيز يك روز زودتر افتتاح شد.
غلامي خاطرنشان كرد: استان گيلان در صنعت مرغداري يكي از استان هاي موفق در سطح كشور به شمار مي رود و حدود 4/6 درصد گوشت مرغ كشور در اين استان توليد مي شود و 650 واحد مرغداري در گيلان فعال هستند

دیدگاه خود را بیان کنید