کرونا و بی‌رونقی بازار ماهی

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۰ بازدید

کرونا و بی‌رونقی بازار ماهی

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا درخواست بازار ماهی با کاهش بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

منصور حقی‌راد در رابطه با تاثیر ویروس کرونا بر فروش ماهی در استان، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در استان تقاضا برای خرید و فروش محصولات آبزی کاهش یافته است؛ به‌طوریکه درخواست بازار ماهی با کاهشی بیشتری نسبت به مدت مشابه سال پیش همراه بوده است.

وی در رابطه با افت قیمت محصولات آبزی در سال جدید، افزود: قیمت محصولات آبزی به‌صورت معمول در آغاز سال جدید، با افت قیمت همراه بوده ولی در سال‌جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا با افت قیمت بیشتری نسبت به گذشته مواجه شده‌ایم؛ البته قابل ذکر است این افت قیمت مشکلی برای نگه‌داری از محصولات آبزی ایجاد نخواهد کرد.

این مسئول تصریح‌ کرد: محصولات آبزی را با پرداخت هزینه‌ای می‌توانیم نگه‌داری کرده و پس از مساعد شدن شرایط بازار نسبت به عرضه و فروش این محصولات اقدام کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان در رابطه با تامین نهاده‌های مورد نیاز آبزیان، ادامه داد: در تامین نهاده‌های مورد نیاز آبزیان مشکلی وجود ندارد و این نهاده‌ها به‌صورت آزاد تامین می‌شوند، قابل ذکر است اولویت نخست تامین نهاده‌های مرغ بوده و ارز دولتی نیز به تامین سویا اختصاص داده می‌شود.

حقی‌راد در رابطه با میزان تولید آبزیان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، اظهار کرد: تولید آبزیان در سال ۹۷ حدود ۱۶ هزار تن و در سال ۹۸ به ۱۷ هزار و ۲۱۷ تن بوده است، قابل ذکر است روند تولید آبزیان سیر صعودی داشته است.

وی با بیان اینکه همچنان مجوز ورود تخم به سادگی صادر می‌شود، در واقع ویروس کرونا تاثیری بر واردات این محصول نشده و مشکلی در این راستا وجود ندارد، افزود: به کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی محصولات آبزی توصیه شده تا برای دسترسی راحت همشهریان به این محصولات فروش اینترنتی محصولات خود را راه‌اندازی کنند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون یک واحد زندهفروشی موفق به کسب مجوز لازم برای عرضه و فروشی ماهی به‌صورت زنده و مستقیم و فروش اینترنتی از سوی سازمان شیلات و آبزیان استان شده است، تصریح کرد: این واحد زندهفروشی در حوالی روستای کوشکن شهرستان زنجان قرار دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی واحد مذکور هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز فروش در محل در این واحد آغاز شده و افراد متقاضی می‌توانند اقدام به تمیز کردن و فیله کردن ماهی خود در محل کنند.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید