تولید سالانه 220هزار قطعه ماهی زینتی در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان پردیس

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۰۴ بازدید

تولید سالانه 220هزار قطعه ماهی زینتی در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان پردیس

مدیرجهادکشاورزی شهرستان پردیس از محل تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان با ظرفیت تولید 220هزار قطعه ماهی زینتی درسال بازدید کرد.

قریشی مدیرجهادکشاورزی شهرستان به اتفاق مسئول امور دام این شهرستان از محل تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در منطقه لوران بومهن بازدید کردند.
قریشی با بیان اینکه ماهیان زینتی یکی از طرح های اشتغال زایی درشهرستان محسوب می شود، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و دارای ظرفیت تولید 220هزار قطعه ماهی زینتی درسال در دو خانواده زنده زا و تخم گذار است که بازدهی آن حداکثر ظرف مدت سه ماه صورت می پذیرد و قابلیت افزایش ظرفیت نیز داراست که حمایت و همراهی سایر ارگان های ذیربط را می طلبد که ان شاالله بتوان با پیگیری های لازم زمینه افزایش ظرفیت و ارتقای مجموعه را فراهم آورد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس افزود: از آن جایی که تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی نیز امکان پذیر بوده و در این زمینه مجوزهای لازم برای فعالیت صادر می شود، لذا این شاخه از شیلات و آبزی پروری می تواند یکی از زمینه های مهم اشتغال زایی درمناطق روستایی و شهری باشد که امروزه نیز سهم قابل توجهی از تولید ناخالص بخش کشاورزی در برخی از کشورها نتیجه تکثیر و پرورش و تجارت اینگونه آبزیان است.

وی ادامه داد: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی ضمن نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را نیز فراهم می کند به طوری که در هر کارگاه کوچک پرورش ماهی زینتی دست کم دو نفر به صورت مستقیم و دو نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند

منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

دیدگاه خود را بیان کنید