ساخت اتو واکسن آبزیان توسط دانشمندان موسسه رازی

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۷ بازدید
ساخت اتو واکسن آبزیان توسط دانشمندان موسسه رازی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ساخت اتو واکسن آبزیان توسط دانشمندان موسسه رازی خبر داد

کامبیز بازرگان در جلسه ارائه گزارش عملکرد موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر لزوم هدفمند کردن پروژه ها و تحقیقات در جهت اهداف موسسه تاکید کرد و گفت: ادامه تحقیقات و تلاش ها در خصوص تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که به نتایج خوبی رسیده باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

بازرگان افزود: لازم است میدان برای حضور بخش خصوصی فعال در حوزه تولید واکسن باز شود ضمن اینکه جایگاه حاکمیتی و استراتژیک موسسه رازی در حوزه تولید نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: رویکرد صرفا تجاری به موسسه رازی صحیح نیست و باید توجه به منافع استراتژیکی که موسسه برای کشور دارد در اولویت قرار گیرد.

بازرگان آموزش و ترویج کشاورزی تولید و پژوهش را دو بال بزرگ و مهم موسسه رازی عنوان و اظهار کرد: باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که رازی صرفا یک بنگاه تجاری تولید و فروش واکسن نیست و تلاش کنیم تا درآمد فروش دانش فنی افزایش یابد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه رازی، موسسه ای متفاوت در بدنه سازمان تحقیقات است، اظهار کرد: این موضوع علاوه بر اینکه باید در موسسه در راستای انجام فعالیت ها مورد توجه قرار گیرد، در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید به صورت ویژه به آن توجه کرده و آن را درک کنیم تا بیش از پیش به اهداف موسسه نزدیک شویم

منبع : تحلیل بازار

دیدگاه خود را بیان کنید