بهره‌برداری از مجتمع پرورش ماهی سلسله

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۲۰ بازدید

بهره‌برداری از مجتمع پرورش ماهی سلسله

رییس جهاد کشاورزی سلسله گفت: مجتمع پرورش ماهی "دوآب" سلسله از بزرگترین طرح‌های لرستان است که با گذشت ۱۴ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی، خردادماه جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

رضا سوخته زاری روز سه شنبه ظرفیت تولید این مزرعه پرورش ماهی را یک هزارو ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: بهره برداری کامل از این طرح تا خرداد ماه جاری در هفته جهاد کشاورزی محقق می شود.

وی با بیان اینکه مجتمع پرورش ماهی دوآب بزرگ‌ترین طرح شیلاتی شهرستان سلسله محسوب می‌شود که در راستای افزایش تولید و باهدف اشتغال‌زایی آغاز شده عنوان کرد: به طور یقین آغاز به کار و فعالیت این طرح می‌تواند نقش مهمی در افزایش اشتغال و تولید ماهی شهرستان سلسله داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح اولین مجتمع مکانیزه ماهیان سردآبی در کشور است و با بهره‌برداری از آن برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این مجتمع جایگاه شهرستان را از رتبه سوم به دوم ارتقا خواهد داد عنوان کرد: ایجاد زنجیره از تولید تا مصرف ماهیان سردابی یکی از برنامه هایی است که در دستور کار بوده و با پیگیری های بعمل آمده کارخانه خوراک آبزیان جهت تامین خوراک پرورش دهندگان سلسله درحال احداث است.

شهرستان سلسله با تولید حدود چهار هزار تن ماهی رتبه سوم لرستان را در تولید ماهیان سردآبی دارا است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید