بیش‌از ۲ میلیون قطعه لارو در استخرهای خاکی هیرمند رهاسازی شد

چهار‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۱۸ بازدید

بیش‌از ۲ میلیون قطعه لارو در استخرهای خاکی هیرمند رهاسازی شد

رییس اداره شیلات هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه لارو ماهی کپور و آمور در استخرهای خاکی این شهرستان رهاسازی شد

محبعلی حیدری روز چهارشنبه اظهارداشت: لارو ماهی کپور و آمور به منظور تولید بچه ماهی توسط جوامع روستایی در استخرهای خاکی شهرستان هیرمند رهاسازی شده است.

وی گفت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در جهت تحقق شعار جهش تولید با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه و با هدف تامین بچه ماهی موردنیاز بهره‌برداران ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه لارو ماهی کپور و آمور در پنج باب استخر خاکی هیرمند رهاسازی شد که این امر زمینه اشتغال هرچه بیشتر جوامع روستایی را فراهم کرده است.

رییس اداره شیلات هیرمند افزود: تداوم آموزش‌های فنی در راستای توانمندسازی و افزایش آگاهی تولیدکنندگان گامی موثر در جهت توسعه فعالیت‌های آبزی پروری و رونق تولید خواهد بود که در دستور کار این اداره قرار دارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

شهرستان هیرمند واقع در ۲۴۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و هم مرز با کشور افغانستان است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید