افزون‌بر۷۰هزار تن انواع آبزیان از هرمزگان به خارج صادر شد

چهار‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۲۵ بازدید

افزون‌بر۷۰هزار تن انواع آبزیان از هرمزگان به خارج صادر شد

سرپرست اداره‌کل شیلات هرمزگان گفت: افزون‌بر۷۰هزارتن انواع آبزیان به ارزش ۱۳۰میلیون دلار ظرف یکسال گذشته از این استان به خارج صادر شد.

عبدالرسول دریایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صادرات آبزیان این استان با همکاری بخش خصوصی در سال گذشته نسبت به سال ۹۷، ۲۱درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: ماهیان یال اسبی، میگوی پرورشی، ماهی مرکب و خشک و ماهیان حرام گوشت بیشترین آبزیان صادراتی استان را شامل می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل شیلات هرمزگان اظهار داشت: عمده صادرات آبزیان به کشورهای امارات متحده‌عربی، عمان، قطر، رسیلانکا، تایلند، تایوان، کره جنوبی، ویتنام، اکراین، انگلستان و فرانسه انجام شده است.

دریایی تصریح کرد: اکنون در هرمزگان ۸۳واحد شیلاتی در زمینه‌های عمل‌آوری، فرآوری، تولید کنسرو و پودر ماهی مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: این واحدهای تولیدی ضمن اینکه برای ۳هزار و ۱۶۰نفر شغل ایجاد کرده، گام موثری را در راستای توسعه صادرات غیرنفتی کشور و افزایش ارزآوری برداشته است.

سرپرست اداره‌کل شیلات هرمزگان ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها، موانع تولید و صادرات، این استان ۲۵درصد از سهم تولیدات شیلات کشور را به خود اختصاص داده است.

دریایی خاطر نشان کرد: توسعه صادرات، یکی از ظرفیت‌های مهم محسوب‌ می‌شود که به همین منظور شیلات هرمزگان با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همکاری و از آنها در زمینه‌های صید و صیادی و آبزی‌پروری حمایت می‌کند.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید