تولید سالیانه ۳ میلیون قطعه ماهی در استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تولید ماهی در استان زنجان به ۳ میلیون قطعه در سال افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تولید ماهی در استان زنجان به ۳ میلیون قطعه در سال افزایش یافت.

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
تولید سالیانه ۳ میلیون قطعه ماهی در استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تولید ماهی در استان زنجان به ۳ میلیون قطعه در سال افزایش یافت.

روح‌الله حسنی امروز _پنجشنبه بیست و چهارم خرداد – در همایش امنیت غذایی با رویکرد جوانی جمعیت اظهار کرد: امسال تولید ماهیانه مرغ در استان به حدود سه میلیون قطعه با همان ظرفیت قبلی رسیده است.

وی از افزایش تولید ماهیانه مرغ در استان و رسیدن آن به حدود سه میلیون قطعه با همان ظرفیت قبلی خبر داد و افزود: کشاورزی ارتباط مستقیم با سفره مردم دارد لذا اهمیت امنیت غذایی با توجه به این مهم وظیفه ما و تولیدکنندگان را سنگین می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مقوله تولید سخت و سنگین است، افزود: جهاد کشاورزی نقش میان‌دار را دارد و در این راستا بایستی دستگاه‌های خدمت‌رسان در کنار و حمایت‌کننده تولیدکنندگان باشند.

حسنی با بیان اینکه با توجه به وضعیت آب و هوایی امسال هم پیش‌بینی رشد محصولات استراتژیک وجود دارد، اضافه کرد: راهبرد کشور تولید به اندازه ظرفیت است ولی خوشبختانه این سال‌ها نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت اگر هم وارداتی صورت گیرد صرفاً برای ذخیره است‌.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مدون و منظم همچنین همراهی گروه‌های دولتی، خصوصی و بسیج کشاورزی در تحقق هرچه مطلوب‌تر مسئله امنیت غذایی و رسیدن به نقطه مطلوب گفت: وضعیت تولید محصولات کشاورزی در استان خوب است و رشد مطلوبی در زمینه انواع محصولات کشاورزی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال نیز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی طرح‌های متعددی در استان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: امسال ۱۷ طرح مهم کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید که افتتاح این تعداد طرح، برای ۱۸۱ نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار و ۲۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرد.

وی گفت: ۱۳ طرح از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به حوزه آب و خاک بوده که ۲ طرح، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به مساحت ۶۵.۵ هکتار، ۶ طرح لوله گذاری به طول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر، چهار طرح کانال انتقال آب به طول سه هزار و ۵۰۰ متر و یک طرح احیا و مرمت قنات به طول ۴۹۰ متر است.

وی، میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته برای طرح‌های آب و خاک را بالغ بر ۱۲۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۲ طرح احداث بند کنترل سیلاب و آبخوان‌داری به ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال و ۲ طرح در بخش امور اراضی شامل جشن اتمام تداخلات اراضی و تجمیع و یکپارچه سازی با اعتباری بالغ بر ۱۷۸.۸ میلیارد ریال است.

در ادامه نیز فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امروز کار جهادی برای همه یک تکلیف است، اضافه کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و جهش تولید همواره مدنظر و مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و کشاورزی پایه‌های مستحکم کشوری است.

سردار جهانبخش کرمی گفت: تولیدکنندگان و فعالان عرصه کشاورزی در برابر تحریم‌ها ایستادگی کردند و امروز کشور در تأمین محصولات استراتژیک مشکل ندارد.

وی ضمن تأکید بر حمایت از تولید کنندگان در حوزه کشاورزی افزود: سپاه استان از طریق بسیج سازندگی اقدامات متعددی در حمایت از طرح‌های کشاورزی انجام داده است.

سردار کرمی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: نظام و کشور متعلق به مردم است که همواره در صحنه‌های حیاتی حضور داشتند.

وی اظهار کرد: مردم ما همیشه امتحان خود را پس دادند و این بار هم حضور خود برای انتخابات اقتدار ملی را به نمایش خواهند گذاشت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بایستی ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم، تصریح کرد: شهید رئیسی در طول این سه سال فعالیت‌ها و مجاهدت‌های راهبردی داشته است.

منبع: ایمنا

دیدگاه خود را بیان کنید