سازماندهی ۱۷ هزار شناور صیادی و تجاری در قالب بسیج دریایی

دریادار تنگسیری گفت: در سالیان اخیر بیش از ۱۷ هزار شناور صیادی و تجاری در قالب بسیج دریایی سازماندهی شده‌اند.

دریادار تنگسیری گفت: در سالیان اخیر بیش از ۱۷ هزار شناور صیادی و تجاری در قالب بسیج دریایی سازماندهی شده‌اند.

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۳ بازدید
سازماندهی ۱۷ هزار شناور صیادی و تجاری در قالب بسیج دریایی

دریادار تنگسیری گفت: در سالیان اخیر بیش از ۱۷ هزار شناور صیادی و تجاری در قالب بسیج دریایی سازماندهی شده‌اند.

سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایش فرماندهان این نیرو که مزین و متبرک به نام شهید راه قدس «رضا زارعی» در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) در مشهد برگزار شد ‌با ارزیابی عملکرد نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های گوناگون‌، انضباط عملیاتی، بررسی شیوه‌ها و تکنیک‌ها، تحلیل مؤلفه‌های قدرت، اظهار داشت: نقش هر یک از این مؤلفه‌ها در صحنه‌های عینی و میدان‌های عملیاتی ملموس و پیش‌بینی شده، با تمرکز بر اولویت‌ها، گسترش ابعاد گوناگون اشراف اطلاعاتی‌، توجه به عوامل ارتقای قدرت تحلیل و پیش‌بینی در حوزه مأموریتی با محوریت استراتژی دریایی سپاه، توجه به راه‌های گسترش، تحکیم، تثبیت و عمق‌بخشی به مؤلفه‌هایی همچون صلابت، ایمان، معنویت، قاطعیت می‌تواند دشمن را در میدان واقعی نبرد به عقب‌نشینی وا داشت

وی ‌با اشاره به فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ایجاد نیروی دریایی در طراز انقلاب اسلامی افزود: تاکنون ۱۳ الحاق تجهیزات رزمی را در نیرو با مدد خدای توانا انجام داده‌ایم و در طول پنج سال گذشته بیش از ۷۵۰ شناور سنگین و اقیانوس‌پیما، نیمه سنگین و رزمی، رزمی پشتیبانی، شناورهای تندرو نسل جدید و انبوهی از موشک، اژدر و سایر ادوات دریایی را وارد سازمان نیرو کرده‌ایم. این را تنها لطف خداوند و حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه در نیروی دریایی دائما چهار موضوع مرور می‌شود، گفت‌: اولین آنها حرکت به سمت نیروی دریایی در تراز انقلاب اسلامی است. دوم ارتقاء جغرافیای ماموریت، از خلیج فارس ورود در ماموریت‌های اقیانوسی در کنار همرزمان عزیزمان در نیروی دریایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی است.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه ارتقاء در تجهیزات را با قوت دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم از موشک ۱۰ کیلومتری تا ۲ هزار کیلومتری در نیروی دریایی سپاه پاسداران تولید می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بسیج دریایی را پدیده‌ای نو تاسیس و بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیج دریایی بسیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است. در سالیان اخیر بیش از ۱۷ هزار شناور صیادی و تجاری مردم عزیزمان را که داوطلبانه حضور دارند در این قالب سازماندهی شده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه اساس حضور اثرگذار سپاه را توجه به مردم برشمرد و بیان داشت: مردم به‌عنوان پشتیبان اصلی و صاحبان این انقلاب و نظام هستند. در نیروی دریایی سپاه مردم‌یاری و مردم‌داری از اساسی‌ترین امور است و الحمدالله این امور در سواحل جنوب و شمال در حال انجام است.

منبع: دفاع پرس

همکاران و علاقه مندان محترم شیلاتی میتوانند اخبار و گزارشات ویرایش و تنظیم شده و همچنین تصاویر یا ویدئوهای مرتبط با صنعت شیلات همراه با توضیحات آنها را ارسال فرمایند تا بنام خودشان در صفحه اخبار شیلاتی همکاران درج گردد.

ارسال اخبار و گزارشات شیلاتی -------------- ارسال تصویر یا ویدئو شیلاتی

دیدگاه خود را بیان کنید