عزم گیلان برای صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری در بخش شیلات

صادرات محصولات شیلاتی در گیلان در سال ۱۴۰۲به نسبت سال‌های پیشین رشد قابل توجهی داشت با برنامه‌ریزی منسجم و سرمایه‌گذاری در بخش شیلات گیلان صادرات این حوزه به ۱۰۰ میلیون دلار در آینده نزدیک می‌رسد.

صادرات محصولات شیلاتی در گیلان در سال ۱۴۰۲به نسبت سال‌های پیشین رشد قابل توجهی داشت با برنامه‌ریزی منسجم و سرمایه‌گذاری در بخش شیلات گیلان صادرات این حوزه به ۱۰۰ میلیون دلار در آینده نزدیک می‌رسد.

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۴ بازدید
عزم گیلان برای صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری در بخش شیلات

صادرات محصولات شیلاتی در گیلان در سال ۱۴۰۲به نسبت سال‌های پیشین رشد قابل توجهی داشت

با برنامه‌ریزی منسجم و سرمایه‌گذاری در بخش شیلات گیلان صادرات این حوزه به ۱۰۰ میلیون دلار در آینده نزدیک می‌رسد.

کوروش خلیلی، مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه این استان در حوزه اقتصاد دریا محور و ارزآوری در بخش صادرات تولیدات شیلاتی حرفی برای گفتن دارد از رشد ۴۰ درصدی صادرات در این حوزه در سال گذشته خبر داد و گفت: صادرات محصولات شیلاتی در گیلان در سال ۱۴۰۲به نسبت سال‌های پیشین رشد قابل توجهی داشت. وی با بیان اینکه خوراک انواع آبزیان سهم عمده صادرات شیلاتی گیلان را تشکیل می‌دهد، گفت: این محصولات از گیلان به کشور‌های حاشیه دریای خزر، ترکیه و عراق صادر می‌شود. این مسئول از صادرات ۲۶هزار تن انواع محصولات شیلاتی خبر داد و افزود: از این تعداد بیش از ۲۲هزار تن خوراک آبزیان و مابقی هم انواع ماهیان صادر شده است. مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به زنجیره تولید ماهیان خاویاری در استان بیان کرد: ظرفیت تولید گیلان در بخش زنجیره ماهیان خاویاری به ۱۰ هزار تن می‌رسد. خلیلی با اشاره به ظرفیت گسترده در حوزه ماهیان خاویاری و ارزآوری در این بخش اضافه کرد: تسهیل بخشی شرایط صادرات محوری ماهیان خاویاری در دستور کار قرار دارد. به گفته وی، ماهیان خاویاری به عنوان گزینه‌های با ارزش و ثروت شیلاتی کشور به شمار می‌رود که در حوزه تولید صادرات محور در این بخش باید اقدامات لازم زنجیره ارزش برای صادرات را مدنظر قرار دهیم. مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست توسعه تولید ماهیان خاویاری در کشور را دارد، گفت: در بین ۲۲ استان تولید کننده ماهیان خاویاری، گیلان جزء اولین‌هاست و باید این مسیر استمرار داشته باشد. خلیلی با بیان اینکه ارزش صادرات محصولات شیلاتی گیلان به مرز ۴۶میلیون دلار رسید، اضافه کرد: میزان صادرات شیلاتی گیلان در مسیر سه ساله از ۲۰ میلیون دلار به ۴۶ میلیون دلار رسیده است. مدیرکل شیلات گیلان ادامه داد: برای رشد صادراتی نیازمند ایجاد مزیت و ارزش افزوده مناسب برای رقابت پذیری محصولات تولیدی هستیم. وی ابراز امیدواری کرد و گفت: با برنامه‌ریزی منسجم و سرمایه‌گذاری در بخش شیلات، صادرات محصولات شیلاتی استان به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سال طی برنامه هفتم توسعه برسد.

همکاران و علاقه مندان محترم شیلاتی میتوانند اخبار و گزارشات ویرایش و تنظیم شده و همچنین تصاویر یا ویدئوهای مرتبط با صنعت شیلات همراه با توضیحات آنها را ارسال فرمایند تا بنام خودشان در صفحه اخبار شیلاتی همکاران درج گردد.

ارسال اخبار و گزارشات شیلاتی -------------- ارسال تصویر یا ویدئو شیلاتی

دیدگاه خود را بیان کنید