هوشمندسازی استخرهای آبزی پروری

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان سمنان از احیای ۱۱ واحد راکد این استان با حمایت تسهیلاتی ۶۸۰ میلیارد ریالی این صندوق دولتی خبر داد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان سمنان از احیای ۱۱ واحد راکد این استان با حمایت تسهیلاتی ۶۸۰ میلیارد ریالی این صندوق دولتی خبر داد.

یک‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۲۶ بازدید
هوشمندسازی استخرهای آبزی پروری

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان سمنان از احیای ۱۱ واحد راکد این استان با حمایت تسهیلاتی ۶۸۰ میلیارد ریالی این صندوق دولتی خبر داد.

رمضان حافظی امروز (۲۱ مردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با مشارکت در طرح ملی نهضت احیاء واحدهای راکد، زمینه ایجاد ۸۱ اشتغال جدید در استان را فراهم کرده است.

وی همچنین از اعطای تسهیات به واحدهای با ظرفیت زیر ۳۰ درصد خبر داد و افزود: با اعطای تسهیلات حمایتی برای بروزرسانی ماشین آلات و تجهیزات تولید و یا سرمایه در گردش تلاش شده که ظرفیت این واحدها حداقل به بالای ۷۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه همه واحدهای احیا شده، اشتغال جدید داشتند ادامه داد: طی سال ۱۴۰۲، از طریق طرح نهضت احیا، معادل سال ۱۴۰۱، از طریق حمایت‌های تسهیلاتی صندوق، اشتغال جدید در استان ایجاد شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان سمنان از روند رو به رشد حمایت تسهیلاتی از بخش تولید و صنعت در استان خبر داد و تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ طی سه سال متوالی هر ساله تسهیلات حمایتی در بخش صنعت و تولید در استان، روند صعودی داشته است.

وی افزود: تسهیلات صندوق در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با رشد ۳۰۰درصدی و در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱نیز همین روند جهشی را ادامه داده و در چهار ماهه ۱۴۰۳ نیز در مقایسه با سال قبل از آن رشدی افزون بر ۱۶۰ درصدی داشته است.

حافطی از سمنان به عنوان یک استان با ظرفیت بالا در بخش شیلات نام برد و گفت: استان سمنان به دلیل برخورداری از استخرهای متعدد ذخیره آب کشاورزی از ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه شیلات برخوردار است که صندوق کارآفرینی امید با حمایت اعتباری از این استخرها به افزایش تولید در این بخش کمک کرده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این این استخرها به دلیل نبود تجهیزات مدرن و بروز، امکان تولید زیادی در این بخش نداشتند گفت: اعطای تسهیلات حمایتی صندوق به صاحبان استخرها، منوط به استفاده از فناوری های نوین در این بخش شده تا از این طریق شاهد افزایش تولید در بخش شیلات استان باشیم.

وی با بیان اینکه در تجهیز استخرها از دانش روز استفاده شده ادامه داد: خوشبختانه با اجرای این طرح، روند هوشمندسازی استخرهای در استان سمنان آغاز شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با اشاره به بررسی‌های انجام شده در این بخش اظهار کرد: با هوشمندسازی استخرها و استفاده از دانش روز در این صنعت، میزان تولید آبزیان در استخرهای پرورش ماهی استان تا سه برابر افزایش می‌یابد.

وی از انجام یک نظارت دقیق و جدی بر طرح های اجرا شده از طریق صندوق کارآفرینی خبر داد و گفت: با توجه به دولتی بودن صندوق، نظارت های بسیار دقیق و مستمری بر طرح های اشتغالزایی صورت می گیرد. ضمن اینکه این پایش و نظارت محدود به یک سال نبوده و نظارت‌ها به طور مستمر تا پایان اجرای طرح و اشتغالزایی هدفگذاری شده تداوم دارد تا تسهیلات در همان محل تعیین شده، هزینه شود.

حافظی از به ثمر نشستن ۹۰ درصدی پروژه های اشتغالزایی در این استان خبر داد و اضافه کرد: نظارت بر طرح های اشتغالزایی صندوق کارآفرینی سه تا چهار سال ادامه دارد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان از این صندوق دولتی به عنوان موفق‌ترین دستگاه دولتی کشور در اجرای طرح های تبصره ۱۸ در سطح کشور نام برد و خاطرنشان کرد: صندوق در این تسهیلات تبصره ۱۸ با جذب ۹۵ درصدی رتبه اول را در سطح کشور داشته است.

منبع: ایسنا

همکاران و علاقه مندان محترم شیلاتی میتوانند اخبار و گزارشات ویرایش و تنظیم شده و همچنین تصاویر یا ویدئوهای مرتبط با صنعت شیلات همراه با توضیحات آنها را ارسال فرمایند تا بنام خودشان در صفحه اخبار شیلاتی همکاران درج گردد.

ارسال اخبار و گزارشات شیلاتی -------------- ارسال تصویر یا ویدئو شیلاتی

دیدگاه خود را بیان کنید