صيد ماهي كيلكا در گيلان آغاز شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۶ بازدید

11/4/1390

بندرانزلي - معاونت صيد و بنادر ماهيگيري شيلات گيلان از آغاز صيد ماهي كيلكا در سواحل شهرستان بندرانزلي خبر داد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی : 'محمد محبوب' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: صيد ماهي كيلكا بعد از تعطيلي 45 روزه جهت تخم ريزي و فرصت احيا و بازسازي ذخاير، مجددا از اول تير ماه آغاز شده است.
وي بيان داشت: صيد اين گونه از ماهيان طي چند روز گذشته به علت كولاك متوقف شد اما اكنون دو باره عمليات صيد ادامه يافته است.
وي با بيان اينكه طي سال گذشته صيد ماهي كيلكا در بنادر كياشهر، آستارا و انزلي انجام مي گرفت، بيان كرد: امسال صيد ماهي كيلكا در گيلان در 30 -20 كيلومتري نوار ساحلي و در عمق50-40 متري بندرانزلي متمركز شده است.
وي از كيلكا معمولي، آنچوي و چشم درشت از انواع ماهيان كيلكا در درياي خزر نام برد و افزود: طي سالجاري عمده صيد ماهي كيلكا را نوع معمولي موجود در آبهاي به عمق زير50 متر تشكيل مي دهد.
محبوب در ادامه اظهار داشت: شيلات امسال براي حمايت از شركتهاي صيد كيلكا وام با بهره چهار درصد جهت بهينه سازي و تجهيز ناوگان واگذار مي كند.
به گفته معاونت صيد و بنادر ماهيگيري شيلات گيلان، سال گذشته پنج هزار و 700 تن ماهي كيلكا در گيلان صيد شد كه نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن 24 درصد افزايش داشته است.
به گزارش ايرنا، صيد ماهي كيلكا از اول فروردين ماه آغاز و تا پايان سال ادامه دارد و تنها از نيمه ارديبهشت ماه تا پايان خرداد براي تكثير، بازسازي و احياي ذخاير، صيد به طور موقت متوقف و مجددا از اول تيرماه آغاز مي شود.
هم اكنون 29 فروند شناور و 290 نفر صياد در قالب 29 شركت صيد كيلكا در گيلان فعاليت مي كنند.

دیدگاه خود را بیان کنید