افزایش 35 هزار تنی تولید ماهی و میگو در استان بوشهر

یک‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
افزایش 35 هزار تنی تولید ماهی و میگو در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر به دنبال افزایش 35 هزار تنی تولید سالانه ماهی و میگو در این استان هستیم.

عباسعلی زنده‌بودی صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به دلیل داشتن مرز آبی 900 کیلومتری با خلیج فارس و داشتن منابع آبی مانند سد رئیسعلی دلواری می‌تواند قطب فعال تولید آبزیان در کشور شود.

وی افزود: با استفاده از این قابلیت‌ها، ضمن ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان زمینه تولید کسب و کار و افزایش تولید و اشتغال را ایجاد کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به این که در قانون ششم برنامه توسعه کشور نیز توجه ویژه‌ای به آبزی‌پروری شده است می‌توان از این ظرفیت‌های قانونی به شکل کاملا برجسته‌ای در سطح استان بوشهر استفاده کرد.

وی ادامه داد: ازجمله برنامه‌های مدنظر در این بخش پرورش و تولید ماهی در قفس است که هم اکنون یک طرح بزرگ در پشت سد رئیسعلی دلواری با ظرفیت تولید سالانه 2 هزار تن ماهی در دست اجراست که با توجه به فازبندی‌های در دست اجرای سرمایه‌گذار بخش خصوصی، می‌تواند بیش از این نیز افزایش تولید داشته باشد که ضمن توجه به نیازهای داخلی، صادرات ماهی نیز شکل بگیرد.

زنده‌بودی بیان کرد: در این راستا سه طرح دیگر پرورش ماهی در آب‌های خلیج‌فارس در شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و دیر انجام می‌شود که هرکدام از این طرح‌ها نیز ضمن تولید اشتغال، می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور با پایه صادرات محصول داشته باشد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر به دنبال افزایش 35 هزار تنی تولید سالانه ماهی و میگو در این استان هستیم که این میزان تولیدی آبزیان براساس 20 هزار تن ماهی و 15 هزار تن میگو پرورشی در 4 هزار و 400 هکتار اراضی ساحلی هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در این راستا به زودی سه مجتمع پرورش میگوی پرورشی در دلوار تنگستان، رودشور و دیلم شمالی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید