دستگيري تعدادي از دزدان دريايي توسط ملوانان ايراني

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۴ بازدید

تهران - تعدادي از دزدان دريايي سوماليايي توسط ملوانان لنج صيادي شیلات استان سيستان و بلوچستان دستگير شدند.

خبر گزاری جمهوری اسلامی : به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان شیلات ايران، 'غلامرضا سندگل' مديركل شیلات استان سيستان و بلوچستان افزود: در بهمن ماه سال گذشته يك فروند لنج صيادي تحت پوشش شیلات از بندر كنارك با تعداد 11 نفر ملوان به قصد صيد ماهي به آب هاي آزاد عزيمت كردند كه اين شناور پس از صيد 20 تن صيد ماهي، توسط دزدان دريايي به گروگان گرفته شد.
وي ادامه داد: دزدان در طي 3 ماه از شناور مذكور براي گشت زني براي سرقت كشتي هاي بزرگ استفاده مي كردند.
به گفته مدير كل شیلات استان سيستان و بلوچستان، ملوان ها موفق شدند در يك حركت غافلگيرانه دزدان را با مقداري مهمات و سلاح اسير و با شناور خود و تعداد 6 نفر دزد دريايي صحيح و سالم به بندر كنارك مراجعت كنند.
سندگل اظهار داشت: در سال هاي اخير به علت ناامني در آب هاي بين المللي و ايجاد مزاحمت و مشكلات براي شناورهاي صيادي استان، اين اداره كل با همكاري فرماندهي منطقه سوم نداجا شهرستان كنارك اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه آشنايي با محدوده ايمني درياي عمان و نحوه مقابله با راهزنان دريايي كرده است.
وي افزود: تاكنون 11 دوره آموزشي برگزار شده است كه بدنبال آن 778 نفر از مالكان و ناخدايان شناورهاي كلاس لنج كه به منظور صيد به آب هاي دور و آزاد عزيمت مي كنند، آموزش ديده و گواهي مربوطه را اخذ كردند.

دیدگاه خود را بیان کنید