چهارمحال‎وبختياري بزرگ‌ترين توليدكننده غذاي ماهي است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

خبرگزاري فارس: مديرعامل مجتمع توليد غذاي ماهيان سردابي و گرمابي چهارمحال و بختياري گفت: اين استان با توليد سالانه 30 هزار تن غذاي آبزيان بزرگ‌ترين توليد كننده غذاي ماهي در كشور است.

جهانبخش يداللهي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهركرد اظهار داشت: باتوليد اين ميزان خوراك آبزيان در اين استان سالانه از خروج 45 ميليون دلار ارز از كشور جلوگيري مي‌شود.
وي ميزان توليد غذاي ماهي در كشور را 80 هزار تن عنوان كرد و گفت: چهارمحال و بختياري با توليد 30 هزار تن غذاي ماهي در سال رتبه نخست و استان تهران با توليد 20 هزار تن در سال در رتبه دوم قرار دارد.
يداللهي افزود: سال گذشته 13 هزار تن از مجموع محصولات توليدي اين مجتمع به خارج از كشور صادر و مابقي آن در سطح مزارع پرورش ماهي فعال در كشور مصرف شده است.
مديرعامل مجتمع توليد غذاي ماهيان سردابي و گرمابي چهارمحال و بختياري خاطرنشان كرد: از آنجا كه سهم عمده‌اي از هزينه‌هاي پرورش ماهي( ماهيان گرم‌آبي) مربوط به تأمين غذاست، لذا توجه به مسائل تغذيه‌اي و همچنين ارتباط تغذيه با ساير عوامل از جمله درجه حرارت آب و اندازه ماهي بسيار مهم است.
وي توليد غذاي آبزيان منطبق بر استانداردهاي روز جهان را از مزاياي محصولات توليدي اين مجتمع برشمرد و گفت: باتوجه به اينكه سلامت جامعه در گرو تغذيه سالم است، تهيه غذايي كه منجر به توليد محصولات باحداقل بقاياي دارويي و آنتي بيوتيكي باشد از اهميت بسزايي برخوردار است، برهمين اساس اين اصل مهم در توليد غذاي ماهي در اين استان همواره مدنظر قرار گرفته است.
يداللهي در ادامه از شاخص سلامت و بهداشت به‌عنوان عامل توسعه جوامع انساني نام برد و گفت: بايد در جامعه با توليد غذاي سالم و ايمن سازي و استاندارد سازي توليدات غذايي به سوي سالم سازي جامعه قدم برداريم چرا كه علت 30 درصد بيماري‌هاي شايع در انسان‌ها به نوع و كيفيت تغذيه مربوط مي‌شود.

دیدگاه خود را بیان کنید