تحقق جهاد اقتصادي درگرو افزايش توليد داخلي است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۱ بازدید

اراك - معاون وزير جهاد كشاورزي و رييس سازمان شیلات ايران گفت: تحقق جهاد اقتصادي درگرو افزايش توليد داخلي است و بايد اين مهم در اولويت برنامه هاي كشور قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، 'غلامرضا رازقي' روز سه شنبه در مراسم معارفه رييس جديد سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي افزود: افزايش توليد داخلي موجب اشتغالزايي شده و روند رو به رشد پيشرفت كشور را سريع تر مي كند.
وي ادامه داد: جهاد اقتصادي در سايه نگاه همه جانبه و ويژه به عرصه توليد، در پيشرفت و آباداني ايران اسلامي نقش بسزايي دارد و مي توان در صادرات نيز سهم كشور را در بازارهاي منطقه اي و جهاني افزايش داد.
رييس سازمان شیلات ايران بيان كرد: جهاد اقتصادي موجب به فعل درآمدن قابليت ها، ظرفيت ها و شرايط بالقوه كشور مي شود.
وي گفت: ملت به شعار 'ما مي توانيم' و 'همه با هم' اعتقاد قلبي دارد كه اين مهم در توليدات كشاورزي بايد مد نظر باشد.
معاون وزير جهاد كشاورزي اظهار داشت: اعتقاد، اعتماد، تقويت انگيزه و وجود روحيه نشاط مولفه هاي مهم موفقيت در توليد و تحقق جهاد اقتصادي است كه با همدلي، همكاري، خدمات رساني به مردم و جلب رضايت خدا مي توان به آن دست يافت.
وي تاكيد كرد: دولت به پيشرفت و رشد بخش كشاورزي و توليد اهتمام جدي دارد و در اين زمينه اصلاح سيستم كشاورزي بويژه آبياري را به صورت جدي در دستور كار قرار داده است.
رازقي با تشريح ظرفيت هاي بخش كشاورزي استان مركزي اضافه كرد: استان مركزي با وجود مديران تلاشگر مي تواند جايگاه خود را در بخش كشاورزي، علاوه بر صنعت ارتقا دهد.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك نيز در اين مراسم گفت: ايران اسلامي ظرفيت بسيار بالايي در كشاورزي دارد كه بايد بيشتر به اين بخش توجه شود.
آيت الله 'قربانعلي دري نجف آبادي' افزود: اعتبارات پرداختي و تسهيلات بانكي نيز بايد در خدمت توليد و كشاورزي قرار گيرد تا مشكلات فعالان اين بخش را حل كند.
وي با بيان اينكه بهره وري در كشور پايين است، گفت: حركت رو به رشد بخش توليد و كشاورزي بايد به صورت استراتژيك تبيين شود و در اين راستا سياست ها و منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي نصب العين مديران و مسوولان قرار گيرد.
امام جمعه اراك بيان كرد: توجه به اقتصاد كلان، ورود به بازارهاي جهاني، ايجاد رقابت سازنده و سالم با كشورهاي مطرح، استفاده از تجهيزات به روز، اصلاح سيستم بخش هاي مختلف و توسعه صنايع تبديلي براي رشد توليد در كشاورزي ضروري است.
وي خاطرنشان كرد: با افزايش توليد در بخش هاي مختلف بويژه كشاورزي مي توان از واردات كالاي غيرضروري به كشور جلوگيري و درآمد حاصله از نفت را ذخيره كرد.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: امروز آمريكا دچار بحران شديد اقتصادي است كه بايد توسط رسانه ها بويژه صدا و سيما وضعيت اين كشور به صورت دقيق تحليل اساسي شود.
وي گفت: ارزش واقعي در افزايش توليد تعريف مي شود و چاپ اسكناس كه آمريكا به آن در اين شرايط روي آورده است، ارزش منفي مي باشد و مشكلات كاخ سفيد را افزايش مي دهد.
استاندار استان مركزي نيز در اين مراسم گفت: در سال جهاد اقتصادي بايد تلاش مديران و مردم براي رسيدن به اهداف متعالي ، افزايش يابد.
'علي اكبر شعباني فرد' افزود: جهاد سازندگي كه به فرمان امام راحل تاسيس و راه اندازي شد مدلي موفق از مديريت را به جهان عرضه كرد كه در نوع خود بي نظير بود.
وي ادامه داد: جهاد سازندگي و سپاه پاسداران دو بال قدرتمند نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند كه با وجود اين نهادهاي انقلابي و اثرگذار مي توان به قله هاي عزت، اقتدار و خودكفايي دست يافت.
وي اضافه كرد: كشاورزي محور اصلي توليد و اشتغال مولد و پايدار است كه همواره مورد توجه مديران قرار داشته است.
استاندار استان مركزي يادآور شد: استان مركزي علاوه بر صنعت در زمينه توليد گندم، گل، ماهي هاي زينتي، گوشت قرمز و سفيد نيز خوش درخشيده است.
وي ادامه داد: استان مركزي به لحاظ شاخص امنيت نيز يكي از استانهاي آرام و نمونه كشور است و همواره در دفاع از ولايت فقيه و دولت پيشتاز مي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنانش درباره ويژگي هاي مدير موفق از نگاه حضرت علي (ع) بيان كرد: مدير بايد انديشمند، داراي زبان گويا، دلي پر جرات براي اجراي حق و حقيقت باشد و توانايي سازماندهي، رهبري و هدايت مردم را داشته باشد.
دراين مراسم 'عباس مظفري' به عنوان رييس جديد سازمان جهاد كشاورزي استان منصوب و از خدمات 'مسلم پورقاسميان' رييس سابق اين سازمان قدرداني شد.

دیدگاه خود را بیان کنید