رودخانه‌های لرستان ظرفیت پرورش 100 هزار تن آبزیان را دارد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
رودخانه‌های لرستان ظرفیت پرورش 100 هزار تن آبزیان را دارد

استاندار لرستان گفت: ظرفیت پرورش آبزیان در رودخانه‌های استان 100 هزار تن برآورد می‌شود

هوشنگ بازوند در جشنواره طبخ آبزیان در خرم‌آباد اظهار کرد: استان لرستان، 2 هزار و 500 کیلومتر رودخانه دارد که در تمام فصول سال پرآب هستند.

وی افزود: از این رودخانه‌ها می‌توان به‌عنوان ظرفیتی برای پرورش آبزیان استفاده کرد، با استفاده از این ظرفیت استان می‌توان، به صورت مستقیم و غیر مستقیم، 50 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که این امر می‌تواند، فرصت خوبی برای حل مشکل بیکاری جوانان در استان باشد

استاندار لرستان در ادامه تصریح کرد: در رابطه با پرورش آبزیان در حال حاضر 14 هزار نفر مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه استان لرستان نیز با مشکل اشتغال روبه‌رو است، بنابراین اینگونه اقدامات باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آبزیان در کشور برای هر نفر در سال 11 کیلوگرم است، عنوان کرد: سرانه مصرف آبزیان در استان لرستان برای هر نفر پنج کیلوگرم در سال است و با توجه به اینکه مصرف ماهی و آبزیان فواید بسیاری برای سلامتی دارد، بنابراین چنین سرانه‌ پایینی برای استان لرستان خیلی کم است.

این مسؤول یادآور شد: کم مصرف کردن آبزیان توسط مردم استان می‌تواند، نوعی ضعف برای لرستان به ‌شمار بیاید که باید این ضعف را برطرف کرده و مردم را تشویق به مصرف آبزیان کنیم.

بازوند با اشاره به ساخت پارک مینیاتوری در شهر خرم‌آباد بیان کرد: در این پارک یک رستوران نیمه کاره داریم که در صورت تمایل سرمایه‌گذاران می‌توانند، به منظور ساخت رستوران غذاهای دریایی اقدام کنند و هیچ مانعی برای انجام این کار وجود ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین در صورت تمایل سرمایه‌گذاران برای ساخت و ایجاد رستوران غذاهای دریایی از آن‌ها حمایت می‌کنیم و در صورت امکان زمین و یا پروانه ساخت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید