بخش خصوصي شيلات مازندران گواهينامه استاندارد گرفت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

خبرگزاري فارس: مديركل شيلات مازندران گفت: براي نخستين بار در كشور مراكز بخش خصوصي مازندران موفق به دريافت تاييد گواهينامه استاندارد مديريت كيفيت در توليد ماهيان سردآبي شدند.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان بابلسر به نقل از روابط عمومي شيلات مازندران، حسن حبيب‌نژاد اظهار داشت: از جمله وظايف و اهداف شيلات موضوع ساماندهي بازار و مصرف آبزيان پرورشي بوده كه اداره كل شيلات مازندران در طي چند سال گذشته اقداماتي همچون احداث بازار ماهي و ايجاد مراكز عرضه ماهي به صورت زنده انجام داده است.
وي افزود: از موضوع‌هاي قابل توجه درباره ساماندهي بازار ماهيان پرورشي صادرات آبزيان به ساير كشورها بوده كه توليد ماهيان پرورشي با كيفيت مطلوب و قابل رقابت با ساير كشورها در سطح مزارع از ضروريات كار است.
مديركل شيلات مازندران بيان داشت: به منظور فراهم شدن زمينه هاي لازم در صادرات محصولات توليدي و تضمين سلامت مصرف كنندگان در داخل كشور داشتن و اجراي حداقل استانداردها در مراحل مختلف توليد ضروري است كه در اين باره سه مزرعه پرورش ماهيان سرد آبي، مزرعه شركت نل قزل در منطقه هراز آمل، مزرعه شركت مرزن قزل چالوس و مزرعه شركت قزل آلاي 2 هزار در منطقه تنكابن به عنوان پايلوت انتخاب شده است.
وي تصريح كرد: پس از چند جلسه مميزي توسط نمايندگان شركت انگليسي
Das شرايط دريافت گواهينامه سيستم ايمني مواد غذايي مطابق با استاندارد 22000/2005 iso در اين شركت‌ها احراز شده كه در مرحله صدور گواهينامه است.
مديركل شيلات مازندران با اشاره به اينكه اين مزارع داراي ظرفيت توليد بيش از 700 تن ماهي قزل آلاي سرد آبي است بر توسعه و گسترش استقرار سيستم ايزو در ساير مزارع و و احدهاي پرورش ماهي در استان تاكيد كرد.
حبيب نژاد تصريح كرد: شيلات مازندران از ظرفيت و جايگاه شيلاتي بالايي در توليد ماهيان پرورشي سرد آبي در كشور برخورد ار است به طوري كه سال گذشته شيلات مازندران با توليد 12 هزار و 456 تن و ارزش اقتصادي بيش از 500 ميليارد ريال با سهم 17درصد رتبه دوم توليد را در كشور به خود اختصاص داده است.
وي ابراز اميدواري كرد با استقرار و توسعه سيستم
isoo در مراكز پرورش ماهي در استان با توليد محصول با كيفيت بتوانيم سرانه مصرف آبزيان در جامعه را افزايش و شادابي و نشاط را براي مردم به ارمغان آوريم.
حبيب‌نژاد در پايان اذعان داشت: براي نخستين بار در كشور مراكز بخش خصوصي مازندران موفق به دريافت تائيد گواهينامه استاندارد مديريت كيفيت در توليد ماهيان سردآبي شدند

دیدگاه خود را بیان کنید