2 سايت بزرگ پرورش ماهي در اردل بهره‌برداري مي‎شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۵ بازدید

خبرگزاري فارس: مدير جهاد كشاورزي اردل گفت: دو سايت بزرگ پرورش ماهي يك‌هزار تني رفن و 500 تني وقفي ميانكوه تا پايان سال 90 در اين شهرستان به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردل، كيومرث كريميان در دومين نشست شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان اظهار داشت: با توجه به اينكه ظرفيت‌هاي بخش كشاورزي اين شهرستان، توسعه باغات و شيلات به عنوان دو مزيت اقتصادي مهم در اين شهرستان مطرح است كه با استفاده بهينه از اين ظرفيت‌ها مي‌توان بسترهاي اشتغالزايي مناسبي براي جوانان جوياي كار در اين شهرستان فراهم كرد.
وي از اجراي طرح توسعه باغات در اين شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر كار مطالعات توسعه باغات در زميني به مساحت 17 هزار هكتار تكميل و بخشي از آن نيز اجرائي شده است.
كريميان با بيان اينكه امسال از سطح 2 هزار و 415 هكتار از باغات اين شهرستان افزون بر 4 هزار تن انواع مختلف محصولات باغي توليد و برداشت مي‌شود، گفت: در حال حاضر يك‌هزار و 130 هكتار از باغات اين شهرستان به كشت گردو، 480 هكتار به كشت بادام، 145 هكتار به كشت انگور، 30 هكتار به كشت هلو و 105 هكتار نيز به كشت ساير ميوه‌ها اختصاص يافته است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان اردل افزود: پيش‌بيني مي‌شود امسال از مجموع اين باغات 791 تن گردو، 567 تن بادام، 350 تن انگور، 360 تن هلو و 849 تن انواع ميوه‌ها شامل سيب، آلو، زرد آلو و گيلاس توليد و روانه بازار مصرف شود.
وي اضافه كرد: از مجموع 2 هزار و 415 هكتار باغات اين شهرستان يك‌هزار و 855 هكتار آن را درختان مثمر و 530 هكتار آن را باغات غير مثمر و نهال تشكيل مي‌دهد.
كريميان ظرفيت‌هاي موجود و شرايط جوي اين شهرستان را مستعد براي توسعه باغداري دانست و تاكيد كرد: باغداران هم بايد به‌منظور تحقق طرح جامع توسعه باغات و همچنين افزايش توليد محصولات باغي خود از دانش روز استفاده كرده و نهايت همكاري را با مسئولان بخش كشاورزي داشته باشند.
وي از وجود 60 واحد توليدي مجاز در زمينه شيلات در اين شهرستان خبر داد و گفت: دو سايت مهم يك هزار تني رفن و 500 تني وقفي ميانكوه تا پايان سال 90 به بهره‌برداري مي‌رسد كه اين امر تاثير مطلوبي در اشتغال و كار آفريني جوانان در منطقه دارد

دیدگاه خود را بیان کنید