سنندج// 600 تن ماهی استان کردستان به خارج از کشور صادر شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۶ بازدید

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 600 تن ماهی به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛میرزایی ارزش ماهی صادر شده استان کردستان به خارج از کشور را یک میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: آبزیان صادر شده از طریق مرزهای کردستان شامل انواع ماهیان گوشتی، پرورشی و زینتی و بچه ماهی است.

وی با اشاره به میزان رشد صادرات ماهی در سال جاری از طریق مرزهای استان کردستان به خارج از کشور افزود: میزان صادرات صورت گرفته در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 10 درصد و از نظر ارزش ریالی نیز به میزان 10 درصد رشد داشته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان کردستان از جمله استان های غیرساحلی کشور است که دارای بیش از 32 هزار دهنه چشمه، بیش از هشت هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، دو هزار رشته قنات است که این را در ردیف دارای قابلیت و چشم انداز تولید پنج هزار و 200 تن گوشت ماهی در سال کرده است.

میرزایی ادامه داد: استان کردستان هم اکنون دارای رتبه 11 کشوری در زمینه تولید ماهیان سرآبی در بین استان های غیرساحلی است و اکنون پنج درصد ماهی کشور در این استان تولید می شود.

گفتني است؛ سال گذشته هزار و 200 تن ماهی به ارزش بیش از 24 میلیارد ریال از طریق بازارچه های مرزی استان به کشور عراق صادر شده است./

دیدگاه خود را بیان کنید