ادامه روند نزولی صید ماهیان استخوانی در آستارا

یک‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

ادامه روند نزولی صید ماهیان استخوانی در آستارا
رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا از ادامه روند نزولی صید ماهیان استخوانی در تنها شرکت تعاونی پره این شهرستان خبر داد.
صادق خاصی‌پور با اعلام خبر فوق گفت: از ابتدای مهرماه سال‌جاری تاکنون که به فصل صید شناخته می‌شود، 14 هزار و 68 کیلوگرم انواع ماهی استخوانی توسط شرکت تعاونی صید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان این‌که این میزان ماهی در 99 بار پره کشی توسط 49 صیاد عضو شرکت صید شده است، ادامه داد: نامساعد بودن وضعیت جوی و کولاک بودن دریا یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش صید ماهیان استخوانی در این شهرستان است.
خاصی‌پور با اشاره به این‌که سرد شدن هوا در شهرستان‌های آستارا و تالش سبب شده است تا مجوز صید به روش پره 15 روز زودتر برای این مناطق صادر شود، افزود: صادرشدن زودهنگام این مجوز هم تأثیری در افزایش میزان صید صیادان این منطقه نداشته است.

وی در پایان اضافه کرد: در مدت مذکور 12 هزار و 616 کیلوگرم ماهی کفال، 1371 کیلوگرم ماهی سفید و 81 کیلوگرم ماهی کپور، آزاد ماهی، اردک ماهی و سایر گونه‌ها صید شده است.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، 189 کیلومتری رشت و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است. بازرگانی، کشاورزی، صیادی و دامپروری مهم‌ترین روش کسب و کار و امرار معاش مردم منطقه را تشکیل می‌دهد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید