برخورد قاطع شیلات هرمزگان با شناورهای غیرمجاز در فصل صید

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در فصل صید یگانهای حفاظتی شیلات را کاملا مجهز کرده ایم تا به طور قاطع با شناورهای غیرمجاز برخورد کنند.

قدرت الله میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آغاز فصل صید میگو و برخورد با شناورهای غیر مجاز عنوان کرد: در مرداد ماه گشتهای تحقیقاتی وضعیت صید میگو را بررسی کردند و طی روزهای آینده با توجه به ذخایر میگو زمان مناسب صید را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان در خصوص صید غیرمجاز میگو در شهریور ماه گفت: متاسفانه هرسال همزمان با فصل میگو شناورهای غیرمجازی که شناور صیادی نیستند اقدام به صید غیرمجاز و در واقع قاچاق میگو می کنند که متاسفانه موجب اخلال در روند صید میگو خواهند شد.

میرزاده ادامه داد: ما امسال یگان حفاظتی شیلات هرمزگان را کاملا تجهیز کردیم تا به طور قاطع با شناورهای غیر مجاز برخورد کنند. همچنین در صورت لزوم صیادان غیر مجاز به دادگاه نیز معرفی خواهند شد.

وی با درخواست از صیادان برای معرفی شناورهای غیر مجاز، اظهار داشت: از صیادان می خواهم شناورهای غیر مجاز را به ما معرفی کنند تا جلوی صید بی رویه میگو در فصل برداشت گرفته شود.

با اشاره به برداشت 50 تن میگوی پرورشی از اول تیرماه امسال در هرمزگان، عنوان کرد: علاوه بر این هزار و 500 تن میگوی پرورشی نیز ذخیره سازی شده و همچنین در دور دوم برداشت میگوی پرورشی در فصل پاییز دوباره ذخیزه سازی میگو صورت خواهد گرفت.

مدیرکل شیلات هرمزگان در خصوص قیمت میگو در فصل صید گفت: قیمت میگو در این فصل طی جلسه ای با صیادان و بررسی میزان هزینه های آنان مشخص و اعلام می شود. همچنین صیادان در سال جاری با توجه به هدفمند شدن یارانه ها همکاری خوبی را با شیلات در خصوص تعیین قیمت آبزیان داشتند.

میرزاده با اشاره به اماکن غیر مجاز فروش میگو در فصل صید، بیان داشت: کار نظارت بر فروش میگو در اماکنی غیر از بازار ماهی فروشان بر عهده شهرداری است اما ما نیز در شیلات کمک خواهیم کرد تا این اماکن شناسایی شوند چون فروش آبزیان در مکانی غیر از بازار ماهی فروشان به کار شیلات آسیب وارد می کند.

دیدگاه خود را بیان کنید