بكارگيري قايق هاي تندرو و جت اسكي در درياباني گيلان

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،سرهنگ "سيد يوسف مرتضوي "فرماندهي مرزباني گيلان عنوان داشت: در جهت برقراري امنيت پايدار در منطقه و ايجاد آرامش براي مرزنشينان و ساحل نشينان در سال 91 بيش از 600 فروند شناور تفريحي را در شهرستان هاي ساحلي ساماندهي كرديم تا مسافران و هموطنان عزيز بتوانند از نعمت هاي الهي به نحو شايسته اي بهره مند شوند.
سرهنگ" مرتضوي" افزود :الحمدالله مرزباني استان گيلان با رويكرد ايجاد وحدت و تحول اساسي در روند ساختار اداري و لجستيكي و با بهره گيري از نيرو هاي متخصص، مجرب و آموزش ديده و همچنين پيوستن يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات استان در جهت برقراري امنيت پايدار در منطقه و ايجاد آرامش براي مرزنشينان و ساحل نشينان اقدامات خوبي انجام گرفته است.
فرمانده مرزباني گيلان اظهارداشت :در اين مدت با انسداد فيزيكي بيش از 20 كيلو متر مرز خشكي در راستاي كنترل جرايم در معابر ورودي قاچاق كالا گام هاي موثري برداشته شده است و در حوزه هاي فناوري اطلاعات از تجهيزات مراقبتي و الكترونيكي مانند رادار ، دوربين هاي ديد در شب و حرارتي در نقاط حساس بكارگيري شده است.
به گفته اين مقام انتظامي، توسعه درياباني در گيلان با بكارگيري قايق هاي تندرو ، ناوچه هاي 50 فوتي و جت اسكي، نتايج قابل قبولي در جهت امنيت بيشتر در منطقه در پي داشته است.
وي در ادامه افزود: در اين بين آموزش نظامي ، اقدامات اجتماعي ، تلاش در جهت بومي سازي امنيت ، برگزاري كلاس ها ، نشست هاي حضوري با مرزنشينان ، ارائه خدمات بهداشتي پزشكي، گامي موثر و مفيد ديگري در بيداري مرزنشينان در سال 91 بود.
فرمانده مرزباني گيلان در تشريح عملكرد اين استان در سال 91 اظهار داشت: با افزايش 80 درصدي گشت ها و كمين ها همچنين ردزني و ديده باني توفيقات خوبي حاصل شد كه مي توان به كشف حدود 14 هزار تورماهيگيري غيرمجاز، توقيف شناورهاي متخلف صيادي به تعداد 516 فروند و همچنين كشف حدود 8 هزار و 700 كيلوگرم ماهيان غيرخاوياري اشاره كرد.
سرهنگ مرتضوي يادآور شد: در طول سال در جهت برقراري تعاملات و اقدامات ديپلماتيك مرزباني استان 18مورد ملاقات مرزي با كشور مقابل انجام گرفت .
وي تصريح كرد: مرزباني گيلان برنامه هايي براي تامين امنيت انتخابات و ايجاد زمينه براي شركت باشكوه و حماسي مرزنشينان و مردم عزيز استان در انتخابات پيش رو داشته است.
اين مقام مسئول در ادامه افزود: در سال جديد به دنبال تشديد اجراي طرح هاي مبازره با قاچاق كالا ، كنترل مرزها و پوشش خلاء هاي مرزي هستيم

دیدگاه خود را بیان کنید