سم وارد شده به رودخانه‌ها ماهیان پارس‌آباد را تلف كرد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۲۶ بازدید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست شهرستان پارس‌‌آباد گفت: در روزهای اخیر با ورود سموم شیمیایی به تالاب‌ها بیش از 6 هزار قطعه ماهی در تالاب تپراق‌كندي پارس‌آباد مغان تلف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد مجرد پیش از ظهر امروز در بازدید از تالاب‌های مسموم شهرستان پارس‌‌آباد اظهار داشت: بارها هشدارهای زیست محیطی و مراقبت از سموم شیمایی را به کشاورزان و ساکنین داده‌ایم اما علاوه بر آن کشاورزان سبب این فاجعه زیست محیطی در پارس‌آباد شدند.
وی یادآور شد: تالاب‌های پارس‌آباد جزو بکر‌ترین مناطق این شهرستان هستند که حفاظت از آنها همت همگانی را می‌طلبد و نباید مردم تصور کنند تنها محیط زیست مسئول این نگهداری است.
مجرد ادامه داد: افراد سودجو با اين شيوه كه در هيچ كجاي دنيا مرسوم نيست قصد صيد ماهي را داشتند كه متاسفانه سبب از بين رفتن اين تعداد ماهي و شماري از ديگر آبزيان اين تالاب شدند.
وي به تبعات و آثار زيانبار چنين روش غلط و غيرقانوني صيد ماهي اشاره كرد و ادامه داد: ماموران اين اداره بلافاصله پس از اطلاع به محل اعزام شدند و در اين رابطه دو نفر را شناسايي و به مراجع قضايي منطقه معرفي كردند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان پارس‌‌آباد تالاب روستاي تپراق كندي را از جاذبه‌هاي طبيعي و منطقه نمونه گردشگري اين شهرستان ذكر كرد و گفت: با افرادي كه به هر نحوي به محيط زيست آسيب بزند برابر قانون به شدت رفتار خواهد شد.
مجرد، از اقشار مختلف مردم به خصوص از روستایيان و عشاير منطقه خواست، محيط‌‌بانان را در حراست از محيط زيست و انجام وظايف محوله ياري كنند

دیدگاه خود را بیان کنید