صید 2600 تن ماهی از ارس/ فعالیت شش بازارچه عرضه مستقیم

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۶ بازدید

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات آذربایجان غربی از پیش بینی صید دو هزار و 600 تن ماهی از ارس بعنوان بزرگترین منبع آبی استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، رحمان وهاب زاده بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی با اشاره به آغاز فعالیتهای صید و صیادی در بزرگترین منبع آبی آذربایجان غربی، افزود: با توجه به اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد ارس دو تعاونی صید و صیادی با 380 نفر عضو، فعالیت خود را در این منبع آبی آغاز کردند.
وی با بیان اینکه دریاچه پشت سد ارس بعنوان بزرگترین منبع آبی در مرز ایران و جمهوری خود مختار نخجوان قرار دارد، اظهار داشت: این دریاچه آبزیان با ارزش و اقتصادی مهمی مانند ماهیان و شاه میگوی دراز آب شیرین را در خود جای داده است.
مدیر کل شیلات آذربایجان غربی در ادامه بیان داشت: طی سال گذشته دو هزار و 540 تن انواع ماهی شامل ماهیان بومی و گرمابی از قبیل فیتوفاک، بیگ حد، آمور، کپور، سوف، ماش، اسلبه، سیم برگ و سیم کپور از دریاچه پشت سد ارس صید و به بازار مصرف عرضه شد.
فعالیت شش بازارچه عرضه مستقیم آبزیان در آذربایجان غربی
وهاب‌ زاده با بیان اینکه این بازارچه‌ها در راستای عرضه مستقیم و بهداشتی آبزیان فعال هستند، اظهار داشت: این بازارچه ‌ها در شهرهای ارومیه، پلدشت، مهاباد، پیرانشهر و نقده فعال بوده که امیدواریم طی برنامه پنج ساله پنجم توسعه صنایع اختصاصی شیلاتی در استان مطابق نیاز توسعه یابند.
این مسئول همچنین با اشاره به فعالیت واحدهای عمل ‌آوری و بسته ‌بندی ماهی و شاه میگو، تولید خوراک آبزیان، تولید لوازم و ادوات پرورش، صید و حمل و نقل در حوزه شیلات استان، گفت: غذا، بچه ماهی و کود شیمیایی مورد نیاز در این زمینه در داخل استان تامین و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دیدگاه خود را بیان کنید