هزاران قطعه ماهي در تالاب تپراق كندي پارس آباد بر اثر سم ريزي تلف شدند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۲۲ بازدید

تهران - مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبيل گفت: بر اثر ريختن سم شيميايي در تالاب تپراق كندي اين شهرستان مرزي حدود شش هزار قطعه انواع ماهي تلف شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست ، علي حميدي افزود: افراد سودجو با اين شيوه كه در هيچ جاي دنيا مرسوم نيست قصد صيد ماهي را داشتند كه متاسفانه باعث از بين رفتن اين تعداد ماهي و شماري از ديگر آبزيان اين تالاب شدند.
وي به تبعات و آثار زيانبار چنين روش غلط و غيرقانوني صيد ماهي اشاره كرد و ادامه داد: ماموران اين اداره بلافاصله پس از اطلاع به محل اعزام شدند و با شناسايي دو نفر آنان را به مراجع قضايي منطقه معرفي كردند.
وي تالاب روستاي تپراق كندي را از جاذبه هاي طبيعي و منطقه نمونه گردشگري اين شهرستان ذكر كرد و گفت: با افرادي كه به هر نحوي از انحاء به محيط زيست آسيب بزنند برابر قانون بشدت رفتار خواهد شد.
حميدي، از اقشار مختلف مردم به خصوص از روستائيان و عشاير منطقه خواست محيط بانان را در حراست از محيط زيست و انجام وظايف محوله ياري كنند.
پارس آباد مغان 200 هزار نفر جمعيت دارد و در220 كيلومتري شمال اردبيل و سواحل زيبا و دل انگيز رودخانه ي مرزي ارس(آراز) واقع است.

دیدگاه خود را بیان کنید