اولين جشن برداشت انبوه ميگوي وانامي پرورش‌يافته

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

اولين جشن برداشت ميگوي وانامي پرورش يافته در سايت پرورش ميگوي گميشان بيست مهر ماه سال جاري با حضور معاون وزير جهاد سازندگي، رييس سازمان شيلات ايران، استاندر گلستان، نماينده مردم گميشان و کردکوي و بندرگز در مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولين استاني در گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديرکل شيلات استان گلستان گفت: سايت 4 هزار هکتاري پرورش ميگوي گميشان با اخذ مجوز از سوي سازمان محيط زيست براي 400 هکتار و زير کشت بردن 70 هکتار از مزارع آن و با ذخيره سازي 16 ميليون قطعه لارو ميگو و با توجه به زمان پرورش آن که حدود 100 روز مي باشد پيش بيني مي شود که مقدار 150 تن ميگوي وانامي برداشت شود.

علي اکبر پاسندي يادآور شد: با شروع فصل صيد ميگو از 12 مهرماه اولين برداشت از مزارع پرورش ميگو آغاز شده است و تا پايان مهر امسال ادامه خواهد داشت.

وي ادامه داد: با توجه به نتايج آزمايشگاهي و بررسي هاي کارشناسي صورت گرفته ازسوي سازمان دامپزشکي کل کشور و اداره کل دامپزشکي استان، ميگوي پرورش يافته در شمال گميشان از نظر سلامت عاري از هرگونه بيماري بوده است و با هماهنگي‌هاي صورت گرفته 80 درصد از ميگوي پرورش يافته سايت گميشان به 4 کشور امارت متحده عربي(دبي)، کويت، لبنان واسپانيا صادر خواهد شد.

پاسندي در پايان اظهاراميدواري کرد: اميد است در راستاي فرامين مقام معظم رهبري در سال جهاد اقتصادي با فراهم آوردن زير ساخت ها و توسعه اين سايت، گامي بلند در جهت تحقق اهداف دولت خدمتگزار مبني بر رشد و گسترش اشتغالزايي و همچنين توسعه صادارت غير نفتي برداشته شود

دیدگاه خود را بیان کنید