ضرورت ممیزی بهداشتی کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان خوزستان

شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

ضرورت ممیزی بهداشتی کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان خوزستان
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان از ضرورت ممیزی بهداشتی کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان این استان خبر داد.
مهرداد دلیلی اظهار کرد: در راستای طرح تضمین کیفیت فرآورده‌های خام دامی و با توجه به ضرورت استفاده از خوراک بهداشتی و با کیفیت در تغذیه دام، طیور و آبزیان در تأمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی که در غذای انسان مورد مصرف قرار می‌گیرند، کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان استان مورد پایش ملی شامل بررسی فلزات سنگین، سموم، آنتی بیوتیک و ... قرار گرفتند.
وی همچنین با اشاره به وجود 24 کارخانه خوراک دام،طیور و آبزیان استان تأکید کرد: در حال حاضر 15 کارخانه خوراک دام دارای پروانه بهداشتی و تعداد 13 کارخانه دارای مسئول فنی بهداشتی هستند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان افزود: از ابتدا تا پایان سال جاری و طی یک برنامه زمان بندی شده، 242 نمونه از تمامی کارخانجات زیرپوشش به منظور انجام پایش انجام می‌گیرد و تاکنون 40 نمونه از کارخانجات دارای پروانه و فاقد پروانه بهداشتی گرفته شده است

دلیلی در پایان با اشاره به اهمیت ممیزی بهداشتی کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: در مباحث ممیزی مستندات موجود در واحدها و مطابقت زمینه فعالیت و محصولات تولیدی کارخانجات با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که تا کنون شش کارخانه دارای پروانه بهداشتی جهت انجام ممیزی مورد بررسی قرار گرفتند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید