بازسازی و ماهی دار شدن آب بندان های مازندران

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۶ بازدید

بازسازی و ماهی دار شدن آب بندان های مازندران

575 قطعه آب بندان به مساحت حدود 13 هزار هکتار امسال در مازندران بازسازی و ماهی دار شد.

مدیرکل شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : در استان 750 قطعه آب بندان با وسعت حدود 17 هزار هکتار و با حجم ذخیره آبی معادل 350 میلیون متر مکعب وجود دارد که امسال تعداد 575 قطعه آن به مساحت مفید 12 هزار و 843 هکتار و با هدف تولید گوشت سفید و ترویج فرهنگ پرورش ماهی ، تضمین آب کشاورزی ، تقویت اقتصاد روستا ، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستائی ، تغدیه سفره های آب زیر زمینی و جلو گیری از پیشروی آب شور ، بازسازی و ماهی دار شد .

حبیب نژاد با اشاره به اینکه تعداد 2 هزار و 200 نفر به صورت مستقیم در بخش آب بندان های استان که بیشتر آنها در مناطق روستائی استان قرار دارد به پرورش ماهی مشغول هستند ، اهمیت و جایگاه آب بندان ها را درفعالیت های شیلاتی مهم برشمرد.

وی افزود : پارسال 31 هزار و 500 تن ماهیان گرم آبی در آب بندان های استان تولید و به بازار عرضه شد و پیش بینی می شود امسال 33 هزار و 500 تن ماهیان گرم آبی تولید شود که 2 هزار تن نسبت به پارسال رشد خواهد داشت.

مدیرکل شیلات مازندران ارزش اقتصادی ماهیان تولیدی امسال در آب بندانه های استان را معادل یک هزار و 610 میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد : شیلات مازندران برای چند سال پی در پی رتبه نخست تولید ماهی گرم آبی کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که بیش از یک چهارم تولید ماهیان گرم آبی کشور در استان انجام می شود .

حبیب نژاد افزایش کیفیت و عرضه بهداشتی آبزیان و توسعه صادرات آن به خارج ازکشور را ازجمله برنامه های مهم شیلات مازندران اعلام کرد

دیدگاه خود را بیان کنید