درآمد 700 میلیارد ریالی مزارع پرورش ماهی اردل

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۶ بازدید

خبرگزاری فارس: فرماندار اردل گفت: مزارع پرورش ماهی فعال در این شهرستان سالانه 700 میلیارد ریال درآمدزایی دارد

ه گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه شیلات این شهرستان، اظهار داشت: این شهرستان با تولید شش هزار و 500 تن ماهی سردابی در سال، مقام نخست کشور را در تولید ماهیان سردابی به خود اختصاص داده است.
وی بخش کشاورزی این شهرستان را بسیار مستعد دانست و گفت: بخش آبزی پروری در این شهرستان قابلیت اشتغالزایی بسیاری بالایی دارد که در صورت برنامه‌ریزی مناسب و تخصیص اعتبارات لازم می‌تواند در تحقق تعهد اشتغال این شهرستان نقش موثری داشته باشد.
خسروی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این شهرستان به‌ازای تولید هر هشت تن ماهی، یک شغل ایجاد می‌شود.
فرماندار شهرستان اردل در ادامه از احداث 10 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این مزارع پرورش ماهی در مجموع دو هزار و 280 تن به تولیدات شیلات این شهرستان افزوده می‌شود.
وی افزود: همچنین با بهره‌برداری از ظرفیت ایجاد شده در بخش شیلات این شهرستان 285 شغل مستقیم و پایدار با درآمد سالانه 700 میلیارد ریال در این شهرستان ایجاد میشود.
خسروی با بیان اینکه گستره قابلیتهای شیلات بسیار وسیع است، گفت: همه تلاشگران و مدیران عرصه شیلات باید به سرمایه‌گذاران و متقاضیان فعالیت‌های شیلاتی در بخش غیردولتی اطلاع دهند که سرمایه‌گذاری در شیلات سودآور است.
فرماندار شهرستان اردل ادامه داد: در راستای توسعه پایدار صید و صیادی و آبزی‌پروری در این شهرستان باید با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب در راستای اشتغال‌زایی مولد، ارزآوری، جلوگیری از مهاجرت، توجه به مناطق محروم، افزایش تولید، ارتقای متوسط سرانه مصرف آبزیان به عنوان غذای سلامتی در سفره غذایی مردم اقدام کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید