هرمزگان در زمينه صيد و صادرات آبزيان در كشور اول است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۸ بازدید

بندرعباس- رييس گروه بهبود كيفيت، فرآوري و توسعه بازار آبزيان شيلات هرمزگان گفت: اين استان رتبه اول كشور در زمينه صيد و صادرات انواع آبزيان را دارد

حميد اماني عصر روز يكشنبه در 'كارگاه ملي آموزش عمليات پس از صيد تن ماهيان' در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: در نيمه اول امسال افزون بر پنجهزار تن انواع آبزي به ارزش بيش از 14 ميليون دلار از هرمزگان به خارج از كشور صادر شده است.

وي با بيان اينكه اين ميزان صادرات به لحاظ وزني نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد رشد نشان مي دهد پيش بيني كرد كه صادرات آبزيان از اين استان تا پايان امسال 50 درصد افزايش يابد.

در اطلاعات منتشره اداره كل شيلات هرمزگان آمده است كه سال گذشته نزديك به 10 هزار تن انواع آبزي به ارزش 20 ميليون دلار به خارج از كشور صادر شده است.

اماني اضافه كرد: استان هرمزگان با صيد حدود 142 هزارتن آبزي در سال در اين زمينه نيز مقام اول كشور را به خود اختصاص داده است.

سازمان شيلات مجموع صيد آبزيان كشور در سال گذشته را 670هزار تن ذكر كرده كه 200 هزار تن آن شامل آبزيان پرورشي از جمله ششهزارو 500 تن ميگو بوده است.

همچنين در نيمه اول امسال22 هزار تن آبزي به ارزش 60 ميليون دلار از آبهاي داخلي صيد و به خارج از كشور صادر شده است.

اولين كارگاه آموزشي پس از صيد تن ماهيان، امروز با شركت نمايندگاني از چهار كشور، نماينده فائو در ايران و نمايندگان تعاوني هاي صيادي هرمزگان، در بندرعباس آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت

دیدگاه خود را بیان کنید