پرداخت 9/5 ميليارد خسارت نشت نفت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۴ بازدید

رييس سازمان محيط زيست کشور گفت: بهسازي و نوسازي خطوط انتقال نفت به ويژه در منطقه جلگه‌خلج امري ضروري بوده كه بايد صورت گيرد

ايسنا، محمد جواد محمدي‌زاده در حاشيه بازديد از مجتمع 14 معصوم خرم آباد(ع) با اشاره به آلودگي رودخانه کشکان خرم آباد ناشي از خط لوله انتقال نفت افزود: تعامل زيادي با وزارت نفت داشته ايم، در گذشته به دليل برخي حوادث از جمله ترکيدگي هايي که پيش مي آمد آلودگيهايي در بستر روخانه ها رخ داد و خسارتهايي که به آبزيان رسيد که از طريق وزارت نفت اين خسارات پرداخت شد.


وي ادامه داد: آنچه که در اولويت کار ماست بهسازي اين نقاط و نوسازي خطوط انتقالي است که متاسفانه فرسوده است.

وي ادامه داد: به دليل خورندگي که ماده نفتي دارد و فلز را از بين مي برد در طول زمان اين فرسودگي ايجاد شده و تمام تلاش وزارت نفت بهسازي اين خطوط بوده و هم‌اكنون اين مهم در حال انجام است.

محمدي‌زاده اضافه کرد: اين خسارت در سه نوبت به سازمان حفاظت محيط زيست پرداخت مي‌شود كه تا كنون دو مرحله از آن توسط وزارت نفت پرداخت شده است.

وي با بيان اينکه در اين راستا تا كنون در مرحله نخست 15 ميليارد ريال و در مرحله دوم 70 تا 80 ميليارد ريال به سازمان حفاظت محيط زيست پرداخت شده اذعان کرد: به واسطه فرسودگي لوله هاي انتقال نفت و نشت نفت از اين خطوط،آسيب بسياري به آبزيان و ماهيان منطقه جلگه خلج پلدختر وارد شده است.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در اين راستا تعامل بسياري با وزارت نفت در خصوص تركيدگي لوله‌هاي نفت در منطقه و پيگيري‌هاي حقوقي نيز انجام شده و بهسازي و نوسازي خطوط انتقال نفت به ويژه در منطقه جلگه خلج امري ضروري بوده كه بايد صورت گيرد

دیدگاه خود را بیان کنید