بیش از ۴۰۰ تن خاویار در استان گلستان تولید می‌شود

چهار‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
بیش از ۴۰۰ تن خاویار در استان گلستان تولید می‌شود

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به تولید یکهزار و ۲۰۰ تن میگو در گلستان گفت: تولید میگو در استان گلستان ۷۰ درصد افزایش یافته است

سیدجواد قدس علوی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ثبت ملی و جهانی نشان جغرافیائی خاویار دریای خزر با حضور معاون وزیر صنعت اظهار داشت: در افق 1404 در کار تولید بچه ماهیان خاویاری اقدامات خوبی انجام شده و قرار است امسال تولید به 200 تن و در سال آینده به 440 تن افزایش یابد.

وی با اشاره به احداث استخرها و مجتمع پرورش ماهیان خاویاری افزود: این مجتمع در سطح 500 هکتار اجرا می‌شود که در فاز نخست این طرح در 220 هکتار عملیاتی می‌شود.

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه خاویار برند استان گلستان محسوب می شود، تصریح کرد: در این مجتمع 8 هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و 400 تن خاویار تولید می‌شود.

عقیلی‌نژاد اظهار کرد: در استان گلستان تولید میگو نیز در سطح گسترده وجود دارد و میگوی استان برندی در سطح دنیا محسوب می‌شود و امسال ششمین سال تولید انبوه میگو در استان است.

وی افزود: امسال یکهزار و 200 تن میگو در سطح 400 هکتار از استخرهای پرورشی استان تولید می‌شود که 70 درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد و 80 درصد این میزان تولید میگو نیز صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان گلستان تولیدات فراوان و دارای ظرفیت برند ملی و جهانی دارد که خاویار یکی از این ظرفیت‎ها است.

حسینقلی قوانلو به ثبت فرش ترکمن در زمره برند ملی و جهانی اشاره و تصریح کرد: ابریشم گلستان و اسب ترکمن از دیگر برندهای مخصوص استان گلستان است که باید این تولیدات منحصر به فرد استان به جهانیان معرفی شود

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید