فقها و متخصصان شیلات در مورد مصرف کوسه ماهی نظر دهند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر، مصرف کوسه ماهی و آبزیان دارای فلس‌های ریز را نیازمند تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی متشکل از فقها و متخصصان شیلات برای رسیدن به نتیجه و مطلع کردن مردم دانست

خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار نماینده ولی فقیه در شیلات کشور و هیئت همراه ایشان، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت، در ارتباط با ذبح شرعی و آبزیان، اظهار داشت: حکم شرعی آبزیان از جهت گذاره و حکم شرعی و ادلّه فقهی و مفهومی، مشخص است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه خوردن کوسه ماهی و آبزیان دارای فلس‌های ریز را نیازمند تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی متشکل از فقها و متخصصان شیلات برای رسیدن به نتیجه و مطلع کردن مردم دانست.
صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود مراعات ذبح در حوزه بلاد غیر اسلامی را نیز نیازمند آموزش نیروهای انسانی و اعزام آن‌ها به کشورهای غیر اسلامی دانست.
امام جمعه بوشهر بیان داشت: در ایران و بلاد اسلامی چون ملاک بر صحت اجرایی شدن حکم شرعی است اگر در جایی شک صورت گیرد نباید اعتنا کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه بوشهر مرکز صید و صیادی است، کشتارگاه‌های استان بوشهر نیازمند سامانه‌ای برای آموزش ذبح شرعی و ارتباط این افراد با روحانی در مرکز شیلات است.
صفایی بوشهری خواستار برنامه‌ریزی برای مدیریت و نظارت بر مراکز صید و صیادی و کشتارگاه‌های استان بوشهر و گسترش جغرافیایی جمعیتی ناظرین بر آنها شد

دیدگاه خود را بیان کنید