صید ۱۰ هزار تن میگو در بوشهر

یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

صید ۱۰ هزار تن میگو در بوشهر
حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر اظهار کرد: از این میزان 3 هزار تن مربوط به صید از دریا و مابقی از هزار و 700 هکتار از مزارع پرورش میگو بوشهربوده است.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزهای انجام شده در یک سال گذشته برای حفاظت از این آبزی حساس پیش بینی می شود که در سال جاری شاهد افزایش میزان صید از دریا و مزارع پرورش میگو باشیم.
حاجیان با اشاره به وجود 10 مرکز تکثیر میگو در استان بوشهر عنوان کرد: این مراکز قادر به تولید 30 میلیون لارو ( بچه میگو) در هر مرحله تولید هستند.
مدیر کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: تعیین زمان صید مجاز میگو تابع یکسری شرایط است که بر این اساس 8 مرداد سال جاری برای صید سالانه میگوی استان بوشهر انتخاب شده است.
حاجیان افزود: زمان صید مجاز میگو از دریا 45 روزه تعیین شده است تا وضعیت ذخائر این آبزی ارزشمند که دارای قدرت ارز آوری به کشور است دستخوش تغییر نشود.
وی تاکید کرد: با هماهنگی با فرماندهی دریابانی استان بوشهر با شناورهایی که اقدام به قاچاق و خروج میگوبه سمت کشورهای حوزه خلیج فارس می کنند به شدت برخورد می شود.
حاجیان افزود: برای رفاه حال شهروندان برای دسترسی آسان به میگو غرفه های عرصه در بازارچه شیلات راه اندازی می شود.
مدیر کل شیلات استان بوشهر با اعلام این که این استان با بیش از 700 کیلومتر مرز آبی دارای 35 بندرصیادی است گفت: در سال گذشته 12 هزار صیاد بوشهری درقالب 300 فروند موتورلنج مجوز دار، یکهزار قایق و 11کشتی کار صید میگو را از منطقه بهرگان در شمال تا انتهای مطاف در جنوب استان بوشهر آغاز کردند

دیدگاه خود را بیان کنید