سد جغین افتتاح شد

سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۰۸ بازدید


خبرگزاری مهر، این بندر صیادی در ساحل شمال شرقی جزیره لاوان با اعتباری بالغ بر 126میلیارد و 550 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی احداث شده است.
بندر صیادی لاوان در زمینی به مساحت دو و نیم هکتار و با سایت پشتیبانی شش هکتاری و حوضچه 10هکتاری برای بیش از 111نفر اشتغال زایی مستقیم و 100نفر اشتغال زایی غیر مستقیم ایجاد می کند.
از این بندر صیادی در حال حاضر دویست و یازده خانواده ،پنج لنج و 17 قایق بهره مند می شوند. طول موج شکن اصلی این بندر صیادی 559 متر و موج شکن فرعی آن پانصدو دوازده متر می باشد که از دایکی به طول 265 متر بهره مند است.
جزیره لاوان با وسعتی حدود 80کیلومتر مربع غربی ترین جزیره استان هرمزگان است.
سدجغین در رودان افتتاح شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در ششمین روز از هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان سد جغین واقع در رودان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
علینقی صالحی گنجا یش این سد را 1.13 میلیون متر مکعب عنوان وافزود :برای احداث آن 18 میلیارد ریال نیز هزینه شده است.
وی هدف از احداث این سد را تغذيه مصنوعي آب هاي زير زميني، كنترل سيل و جلوگیری از ابنیه فنی به مزارع و باغات و همچنین حفاظت از منابع آب و خاك ذکر کرد.
این مقام مسوول اضافه کرد: با افتتاح وبهره برداری از این سد تعداد 230 خانوار بهره مند شدند.
حوضه آبريز جغين از توابع شهرستان رودان از نظر موقعيت جغرافيايي در جنوب شرقي اين شهرستان و حوضه آبريز این سد در جنوب شرقي شهرستان رودان در بالادست روستا و اراضی کشاورزی جغين قرار دارد
افتتاح دو واحد پروار بندی گوساله در بندر لنگه
مدیر جهاد کشاورزی بندر لنگه گفت: به مناسبت هفته دولت دو واحد پروار بندی 50 راسی در مجتمع دامپروری این شهرستان به بهره برداری رسید.
محمد پورعلی اظهارداشت: این دو واحد پروار بندی با هزینه ای بالغ بر یک میلیاردو 900 میلیون ریال اجرا وبه بهره برداری رسید.
وی افزود: مبلغ 600 میلیون ریال از محل تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی و مبلغ یک میلیاردو 300 میلیون ریال از محل سرمایه گذاری شخصی بوده است.
شهرستان 116 هزار نفری بندرلنگه در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد

دیدگاه خود را بیان کنید