شناسايي 108 گونه پرندگان آبزي و کنار آبزي در بوشهر

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۷ بازدید


واحدمرکزی خبر:108گونه پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان بوشهر شناسایی شد.
تالاب های حله ( کسر ح و ل ) ، مند ( ضم م ) ، جزایر خارک ، خارگو ، نخیلو ، خان ، ام الگرم ( ضم م و گ ) و پارک ملی - دریایی نایبند این روزها پذیرای پرندگان آبزی و کنار آبزی هستند که هر سال با سرد شدن هوا در مناطق سیبری و آسیای میانه برای زمستان گذرانی و زاد و ولد به این مناطق کوچ می کنند.
کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر از این فرصت برای سرشماری پرندگان مهاجر استفاده کردند و این طرح را در حله مند نایبند و بوشهر انجام دادند.
کارشناس مسوول حیات وحش و آبزیان حوزه معاونت طبیعی و حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت : با اجرای طرح سرشماری پرندگان 108 گونه پرنده از 20 خانواده شناسایی شد.
آقای درویشی افزود : در مجموع 171 گونه پرندگان آبزی و کنار آبزی درکشور شناسایی شده است که خانواده های باکلان ، کاکایی ، پلیکان ، حواصیل ، فلامینگو ، اردک ، درنا ، سلیم ، آبچلیک و پرستوهای دریایی جمعیت عمده انواع پرندگان مهاجر آبزی را تشکیل می دهند.
وی گفت : مهاجرت این پرندگان علاوه بر بالابردن تنوع زیستی زیست بوم های استان نقشی مهم در جلب طبیعت گردان ، رونق تولید فیلم و عکاسی در حوزه طبیعی و توسعه زیبایی شناختی دارد

دیدگاه خود را بیان کنید