افزون بردو میلیون و 500 هزار بچه ماهی در سیستان وبلوچستان رهاسازی شد

پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

افزون بردو میلیون و 500 هزار بچه ماهی در سیستان وبلوچستان رهاسازی شد
خمرˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیون و 331 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از مجموع آمار ذکر شده در استخرهای سراسر استان و یک میلیون و 235 هزار قطعه در منابع آبی موجود در شهرهای سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، نیکشهر، سرباز و زهک رها سازی شده اند.

وی گفت: بیش از 1500 باب استخر دو منظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی در استان وجود دارد.

مدیر عامل شیلات سیستان افزود: با توجه به وجود منابع آبی فراوان و متعدد در استان این اداره هرساله به منظور بهرگیری مناسب از این توانمندیها اقدام به رها سازی بچه ماهی در استخرها و منابع آبی می کند.

خمر اظهار داشت: با رها سازی بچه ماهی در 740 استخر سراسر استان از سوی این اداره کل، 740 خانوار به کار پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره مشغول شده اند.

وی با اشاره به اینکه پیش از بروز بحران خشکسالی در منطقه سیستان پنج هزار نفر صیاد مشغول فعالیت بودند گفت: بر اثر خشکسالی 15 سال اخیر در این منطقه متاسفانه 80 درصد این افراد کار خود را از دست داده اند.

وی خاطر نشان کرد: صیادان و آبزی پروران این منطقه در طول سالهای خشکسالی 97 هزار تن ماهی و به طور متوسط سالانه هشت هزار تن ماهی را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و توانمندی و ظرفیت بالا دارای دو اداره کل شیلات با نام های ˈشیلات سیستانˈ مستقر در زابل و ˈشیلات سیستان و بلوچستانˈ مستقر در چابهار است.

استخرها و منابع آبی داخلی زیر پوشش اداره کل شیلات سیستان و آبهای ساحلی و آزاد دریای عمان زیر پوشش اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان قرار دارد

دیدگاه خود را بیان کنید