20میلیون قطعه بچه ماهی پرورشی در استان گلستان تولید شد

سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

20میلیون قطعه بچه ماهی پرورشی در استان گلستان تولید شد
مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه در سال جاری حدود 20میلیون قطعه بچه ماهی برای پرورش ماهیان گرمابی در استان تولید شد، گفت: این تعداد، نیاز پرورش دهندگان گلستانی را تامین می کند
علی اکبر پاسندی در این زمینه اظهار کرد: دغدغه ای برای تامین بچه ماهی در استان وجود ندارد و با حمایت دولت و پیگیری های شیلات، زیرساخت های خوبی در این زمینه در گلستان فراهم و چهار مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی در این منطقه فعال هستند.

وی با بیان اینکه گلستان مقام چهارم تولید ماهیان گرمابی را در کشور دارد، تصریح کرد: امسال برای تامین بچه ماهی های مورد نیاز در استان از 650 قطعه مولد در چهار گونه ˈفیتوفاک، آمور، کپور و بیگ هدˈ استفاده شده است.

پاسندی ادامه داد: از این تعداد مولد، 40 میلیون قطعه لارو تولید شد که در مجموع 20 میلیون انواع گونه بچه ماهی حاصل و در اختیار پرورش دهندگان قرار می گیرد.

مدیرکل شیلات گلستان یادآور شد: در استان شش هزار هکتار آببندان و مزارع در این بخش وجود دارد و پیش بینی می شود امسال با توجه به خشکسالی حوضه اترک و عدم آبگیری مزارع این منطقه، تولید ماهیان گرمابی کاهش یابد و به حدود 16 هزار تن برسد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید