تولید ماهی در خلخال دو برابر می شود

سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

تولید ماهی در خلخال دو برابر می شود
رییس اداره شیلات و آبزی پروری خلخال گفت: با بهره برداری از پروژه های در حال اجرای توسعه شیلات خلخال تولید ماهی در این شهرستان به دو برابر میزان فعلی افزایش می یابد.
اختیار حصاری در جلسه شورای کشاورزی خلخال افزود: سالانه 300 تن ماهی سردآبی و گرمابی از 12 مزرعه و استخر پرورش ماهی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی گفت: علاوه بر تولید 300 تن ماهی در سال در این شهرستان یک میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا نیز در استخرهای پرورش ماهی برای تامین بچه ماهی مورد نیاز مزارع و استخرهای پرورش ماهی خلخال و شهرهای همسایه تولید می شود.

وی اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ مصرف ماهی در جامعه و تشویق مردم به فعالیت در پرورش ماهی سالانه بیش از 100 هزار قطعه انواع بچه ماهی به طور رایگان از سوی شیلات در سدها و استخرهای کشاورزی این شهرستان رها سازی می شود.

حصاری به راه اندازی شهرک شیلاتی و مجتمع آبزی پروری در جوار چشمه ازناو خلخال اشاره کرد و افزود: چشمه ازناو خلخال در سه کیلومتری خلخال با 300 لیتر آبدهی در ثانیه بزرگترین ظرفیت برای پرورش ماهی قزل آلا در نزدیکی شهر خلخال است.

وی گفت: با راه اندازی شهرک شیلات در این منطقه و با استفاده از آب این چشمه علاوه بر تولید 250 تن ماهی سردآبی در سال در این شهرک زمینه اشتغال مستقیم و پایدار 50 نفر در این شهرک فراهم خواهد شد.

رییس اداره شیلات خلخال با بیان این که برای اجرای بزرگترین پروژه پرورش ماهیان گرمابی استان در خلخال تلاش زیادی شده افزود: با بهره برداری از مجتمع آبزی پروری چم منامن واقع در بخش خورش رستم و منطقه گرمسیری این شهرستان در هر دوره 200 تن انواع ماهی گرمابی در این مجتمع تولید و زمینه اشتغال 35 نفر در این محل فراهم خواهد شد.

وی گفت: عملیات اجرایی پروژه مجمتع آبزی پروری چم منامن در حاشیه رودخانه قزل اوزن خلخال از سال 57 آغاز و تاکنون برای ایجاد زیرساخت های آن از جمله احداث راه ، برق رسانی و تجهیزات پمپاژ آب بیش از 10 میلیارد ریال از منابع دولتی هزینه شده و با سه میلیارد ریال هزینه این پروژه در 30 هکتار تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید