نخستین ماهی خاویاری در پره صیادی بندرکیاشهر صید شد

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

نخستین ماهی خاویاری در پره صیادی بندرکیاشهر صید شد
رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه از صید نخستین ماهی خاویاری توسط تعاونی پره صیادی امروز در سواحل بندر کیاشهر این شهرستان خبر داد
حمیدرضا سلیمانی عصر امروز در جریان بازدید از پره صیادی بندر کیاشهر اظهار کرد: نخستین ماهی خاویاری به وزن بیش از 30 کیلوگرم امروز در تعاونی پره صیادی بندر کیاشهر صید شده است.
وی با بیان اینکه از ماهی خاویاری صید شده بیش از شش کیلوگرم خاویار استحصال‌ شده است، تصریح کرد: ماهی صید شده برای تکثیر و تولید بچه ماهیان خاویاری در اختیار مرکز تکثیر شهید بهشتی رشت قرار گرفته است.
رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه افزود: قبل از این صیدگاه ماهیان خاویاری مستقر در بندر کیاشهر بالغ بر 200 کیلوگرم ماهی خاویاری را صید کرده بود که 37 دارای کیلوگرم خاویار از آن به‌دست‌آمده است.

وی درباره وضعیت صید ماهیان استخوانی از آغاز فصل صید در سواحل 37 کیلومتری بندر کیاشهر گفت: تاکنون بالغ‌ بر 150 تن انواع ماهی استخوانی شامل ماهی سفید، کفال و دیگر انواع گونه‌ها صید شده و به بازار مصرف عرضه‌ شده است.

سلیمانی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را بالغ‌ بر 13 میلیارد ریال برآورد کرد و یادآور شد: صید ماهیان استخوانی از آغاز فصل صید نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، 11 پره صیادی با 993 نفر صیاد در طول 37 کیلومتری سواحل بندر کیاشهر فعالیت دارند
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید