افزايش 100 درصدي سهم دولت در بيمه کشاورزي

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

افزايش 100 درصدي سهم دولت در بيمه کشاورزي
مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی گفت : سهم دولت در بیمه کشاورزی به دو برابر ( 100 درصد) افزایش یافته است.
محمد حسین صفرپور طاهر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر، با اشاره به اینکه سهم دولت در بیمه کشاورزی پارسال 5 هزار و77 میلیارد ریال بوده است ، افزود : این سهم امسال به 12 هزار و 734 بیلیارد ریال افزایش یافت.
وی درباره افزایش سطح پوشش بیمه ای در سال زراعی جدید 94-93 گفت : امسال سطح پوشش بیمه محصولات در بخش زراعت از 4 میلیون هکتار به بیش از 5 میلیون و پانصد هزار هکتار رسیده است.
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی همچنان از افزایش حداکثر تعهد بیمه خبر داد و افزود : امسال در قالب قراردادهای بیمه ای سهم متعهد را 100 درصد افزایش دادیم در حالی که سهم بیمه کشاورز تغییری نکرده است.
صفرپور طاهر، بیمه تضمین تولید در بخش باغبانی را از دیگر خدمات بیمه ای در سال زراعی جدید دانست و گفت : در این نوع خدمات با دریافت حق بیمه کمتر از کشاورز تعهدات بیشتری به بیمه گذار ارائه می شود و در برخی محصولات 80 درصد خسارات از جمله تعهدات صندوق بیمه کشاورزی است. وی درباره بیمه پوششی محصولات راهبردی افزود : امسال 13 محصول راهبردی در بخش های زراعت ، باغات و دام و طیور زیرپوشش این نوع بیمه قرار می گیرد.
مدیرعامل صندوق بیمه کشاروزی گفت : برای محصول گندم بیمه پوشش تا 80 درصد افزایش یافته و حدود 4 میلیون و 200 هزار تومان در هر هکتار پرداخت بیمه ای پیش بینی شده است.
صفرپورطاهر افزود : در محصول برنج سطح پوشش بیمه محصول افزایش یافته است و با دریافت 5 تا 10 هزارتومان درهر هکتار تعهد بیمه ای تا 4 و نیم میلیون تومان درهر هکتار افزایش یافته است.
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی گفت : سطح پوشش بیمه در محصول برنج برای ارقام بومی درهر هکتار 4 میلیون و 500 هزار تومان و ارقام پرمحصول در هر هکتار 6 میلیون تومان است.
صفرپور طاهر درباره تعهدات این صندوق در بخش آبزیان افزود : امسال تعهدات بیمه ای از 14 میلیون تومان در واحد تحت پوشش به 30 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی گفت : در بخش پرورش میگو حق بیمه دولت حدود 76 درصد و حق بیمه کشاورز 24 درصد است.
تصویر با صدا دارد.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید