۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی به سرمایه‌گذار در بوشهر واگذار می‌شود

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۹ بازدید

۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی به سرمایه‌گذار در بوشهر واگذار می‌شود
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو و زمین مورد نظر برای ایجاد صنایع فرآوری آبزیان در شهرک صنعتی دلوار در اختیار سرمایه گذار این حوزه قرار می‌گیرد.
حسین بهمنیاری شامگاه در نشست با سرمایه‌کذاران حوزه پرورش آبزیان با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت مهمی در حوزه پرورش آبزیان است، اظهار کرد: اکنون اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش آبزیان به ویژه میگوشناسایی شده که بخشی از این اراضی در تولید میگو فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 4هزار و 40 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر در پرورش میگو فعال هستند گفت: این اراضی در 10 نقطه ساحلی استان بوشهر قرار دارد و امسال در تولید میگو در کشور پیشتاز بودند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه واگذاری اراضی ساحلی برای پرورش ابزیان باید دارای چرخه کامل باشد گفت: سرمایه گذاران در امور پرورشی باید در امور صنایع جانبی پرورش میگو سرمایه گذاری کنند .

بهمنیاری با اشاره به اینکه صنایع فرآوری آبزیان در امور پرورشی لازم و ضروری است تاکید کرد: سرمایه گذاران که قصد سرمایه گذاری در پرورش آبزیان دارند، اراضی موردنظر برای ایجاد صنایع فرآوری وابسته به پرورش میگو در اختیارآنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فراهم شدن 500 هکتار اراضی پرورشی برای واگذاری به سرمایه گذاران افزود: 500 هکتار از اراضی ساحلی در منطقه دلوار 3 برای پرورش میگو واراضی مورد نظر برای ایجاد صنایع فرآوری ابزیان در شهرک صنعتی دلوار در اختیار این سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: شرائط واگذاری اراضی برای پرورش میگو، این است که همزمان با سرمایه گذاری در اراضی 500 هکتاری ساحلی، سردخانه با ظرفیت 3 هزار تن، صنایع فرآوری 3هزار تنی، مرکز تکثیر تولید 250 میلیون قطعه بچه میگو، و کارخانه تولید 500 تن غذای میگو ایجاد شود.

بهمنیاری افزود: همزمان با واگذاری اراضی ساحلی برای پرورش میگو، در شهرک صنعتی 100 هکتاری دلوار زمین برای ایجاد صنایع وابسته پرورش میگو واگذار می‌شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید