اجلاس كمیسیون مشترك منابع زنده دریای خزر در باكو آغاز بكار كرد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۵ بازدید

باكو - با حضور مسئولان شیلات و امور صید پنج كشور ساحلی دریای خزر، سی و دومین اجلاس كمیسیون مشترك منابع زنده دریای خزر، روز چهارشنبه در باكو شروع شد

ایرنا، در این نشست سه روزه روسای سازمانهای شیلات و نمایندگان كمیته های كارشناسی این كمیسیون در باكو، مسایل مربوط به حفظ منابع زنده دریای خزر را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

در سی و دومین اجلاس كمیسیون مشترك منابع زنده دریای خزر در باكو،' رائوف حاجی اف' معاون وزیر محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان،' بااورژان ژوماژنف ' ریییس سازمان شیلات قزاقستان و' خوجا بردیف ' رییس سازمان شیلات تركمنستان شركت كرده اند.

همچنین در این اجلاس' شبینا نادرادا ' معاون رییس سازمان شیلات روسیه و از جمهوری اسلامی ایران ' غلامرضا رازقی' معاون وزیر كشاورزی و رییس سازمان شیلات كشورمان، حضور دارند.

بررسی دلایل آلودگی آبهای دریای خزر، وضعیت چرخه غذایی آبزیان و تغییر اكوسیستم خزر و كاهش تولید و رهاسازی بچه ماهی های خاویاری توسط مراكز پرورش این ماهی در كشورهای حاشیه دریای خزر ، از مسایل مهم این اجلاس در باكو اعلام شده است.

ارایه گزارش كارهای انجام شده در خصوص پرورش ماهیان خزری در بین سال های 2010 و 2011 و تعیین سهمیه صید منابع زنده دریای خزر در سال آینده، از دیگر برنامه های این اجلاس در باكو است.

با پایان ریاست ایران بر این كمیسیون و همزمان با آغاز بكار سی و دومین اجلاس كمیسیون مشترك منابع زنده دریای خزر در باكو، جمهوری آذربایجان از 23 آذرماه به عنوان ریاست این كمیسیون برگزیده شد.

این كمیسیون از 23 آذرماه سال جاری به مدت سه روز در باكو برگزار می شود

دیدگاه خود را بیان کنید