رتبه چهارم کرمانشاه در تولید ماهیان سردآبی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

برق دار شدن 57 مزرعه پرورش ماهی، رتبه چهارم کرمانشاه در تولید ماهیان سردآبی و مناسب بودن مناطق گرمسیری برای کشت کلزا از اخبار جهاد کشاورزی استان کرمانشاه است

خبرگزاری مهر، مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: قبل از سال 90 تنها 5 مورد از مزارع پرورش ماهیان گرمابی برق داشتند اما در سال 90 ، 57 مزرعه پرورش ماهیان گرمابی با اعتباری بالغ بر 4/1 میلیارد ریال برق دار شده اند.

کیومرث شهبازی افزود: از مزایای مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی و استخرها به دستگاه های هواده و پمپ برگشت آب (این پمپ ها میزان اکسیژن محلول در آب را افزایش می دهند) تولید تا 6 تن در هکتار قابل افزایش است در حالی که قبل از برقی شدن 4-3 تن در هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه برق دار کردن مزارع پرورش ماهی افزایش تولید 5/1 تا 2 برابر را در پی دارد تصریح کرد: برقی شدن 57 مزرعه یاد شده حدود 100 نفر اشتغالزایی در پی خواهد داشت.

شهبازی افزود: هر مزرعه به ازاء هر هکتار حدود یک میلیون تومان جهت استفاده از دستگاه های هواده و پمپ که از تسهیلات بخش مکانیزاسیون استفاده خواهد کرد و در مزارع الگویی نیز در بخش سردآبی و گرم آبی جهت ترویج فرهنگ مکانیزاسیون بخشی از تجهیزات مزرعه بصورت ترویجی اهداء خواهد شد.

دیدگاه خود را بیان کنید