توقف مطالعات احداث بزرگترین شهرک تولید ماهیان زینتی کشور به دنبال نبود اعتبار

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۰۱ بازدید

توقف مطالعات احداث بزرگترین شهرک تولید ماهیان زینتی کشور به دنبال نبود اعتبار
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: به منظور ساماندهی، حمایت از فعالان و توسعه بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی استان مرکزی، مطالعات مربوط به احداث اولین و بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی آب شیرین و ایجاد اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در سال ۱۳۸۸ در شهرستان محلات آغاز شد .
حسن اکبری در توضیح این خبر گفت: این مطالعات که در حال حاضر به علت عدم تخصیص اعتبار جهت تهیه نقشه‌های اجرایی متوقف مانده است در زمینی به وسعت ۱۳ هکتار در کنار دهکده گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات در سال ۱۳۸۸ آغاز شده و مطالعاتی همچون مطالعات شناخت، مطالعات اجتماعی، اقتصادی، آبزی‌پروری، زیست‌محیطی و ... در این حوزه انجام شده است.
وی افزود: همچنین توسط مشاور جهت احداث این شهرک که دارای ۲۱ مرکز تولید ماهیان زینتی، غذای زنده و گیاهان آکواریومی و همچنین امکان ایجاد مراکز دیگری همچون استخر تفریحی، ساختمان اداری، آزمایشگاه، سالن قرنطینه، باغ پرندگان، مسجد، ساختمان مربوط به برگزاری کلاس‌های آموزشی، آکواریوم عمومی و ... است، جهت ایجاد یک منطقه تفریحی، گردشگری در کنار این شهرک نیز پیش‌بینی صورت گرفته است.
اکبری و در صورتی که استانداری مرکزی مساعدت کند و بتواند اعتباری حدود هزار میلیون ریال جهت تهیه نقشه‌های اجرایی آن تأمین کند، می‌توان همزمان عملیات قطعه‌بندی قطعات را انجام و با توجه به اینکه قسمتی از زیرساخت‌های آن که شامل راه ورودی، گازرسانی و .... است به دلیل همجواری با دهکده گل و گیاهان زینتی با مساعدت فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محلات انجام شده است، می‌توان امیدوار بود که در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد‌، فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی نامگذاری شده، علاوه بر ایجاد درآمد و اشتغال به صادرات بیشتر اینگونه از آبزیان به کشورهای همسایه نیز اقدام شود‌.
استان مرکزی از نظر تولید ماهیان زینتی رتبه‌های اول تا چهارم، از نظر تنوع رتبه اول و از نظر صادرات رسمی به کشورهای عراق، افغانستان و امارات رتبه اول کشور را داراست‌
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید