رهاسازی 20 هزار قطعه بچه‌ماهی در دریاچه مصنوعی مجتمع فولاد مبارکه

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

رهاسازی 20 هزار قطعه بچه‌ماهی در دریاچه مصنوعی مجتمع فولاد مبارکه
مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تعداد 20 هزار قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در دریاچه مصنوعی مجتمع فولاد مبارکه رهاسازی شده است
محمدرضا عباسی در اصفهان در ارتباط با اقدامات انجام شده جهت توسعه آبزی پروری استان، اظهار کرد: بدنبال اجرای طرح‌های توسعه آبزی پروری، طرح ماهی‌دار کردن منابع آبی استان و تولید پروتئین ارزشمند گوشت سفید ماهی از منابع موجود و افزایش بهره‌وری با رهاسازی تعداد 20هزار قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در دریاچه مصنوعی مجتمع فولاد مبارکه انجام شد.
وی افزود: این اقدام با همکاری این مجموعه و بخش خصوصی با حضور کارشناسان شیلات و مدیریت بخش مربوطه در مجتمع فولاد اجرا شد که انتظار برداشت 20 تن ماهی در یک دوره یک ساله از این منابع آبی می‌رود.
مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: با ماهی‌دار کردن این منابع آبی علاوه بر تولید پروتئین ارزشمند گوشت سفید، از رشد علف‌ها و جلبک‌ها جلوگیری می‌شود و در واقع سبب کنترل بیولوژیکی دریاچه شده است.
وی با اشاره اینکه در حال انجام مطالعات اولیه بر این دریاچه جهت ایجاد امکانات لازم برای پرورش ماهیان بیش‌تر هستیم، خاطرنشان کرد: با رهاسازی تعداد بچه ماهی ذکر شده در فاز اول علاوه بر تولید گوشت ماهی شرایط اشتغال و کسب در آمد و همچنین شرایط بررسی مطالعات اولیه و اجرای صید تفریحی ورزشی را برای علاقمندان فراهم می‌کند.
عباسی اضافه کرد: همچنین به دنبال ماهی‌دار کردن سایر منابع آبی از طریق اعتبارات عمرانی و مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه تولید ماهیان در استان هستیم که علاقمندان می‌توانند به شیلات استان مراجعه کنند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید