رهاسازی 75 هزار قطعه بچه‌ماهی کپور در استخرهای همدان

سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۰ بازدید

رهاسازی 75 هزار قطعه بچه‌ماهی کپور در استخرهای همدان
مدیر شیلات و آبزیان همدان گفت: از ابتدای امسال 75 هزار قطعه بچه‌ماهی کپور در استخرهای ذخیره آب و منابع آبی حائز شرایط تهیه و در استخرهای استان، رهاسازی شد
علی دولو در همدان اظهار داشت: در سال گذشته 4 هزار و 880 تن تولید انواع آبزیان در استان صورت گرفت که از جمله آن ماهی قزل‌آلا و ماهی‌های کپور بوده است.
وی افزود: در سال گذشته در بحث مشاغل خانگی نیز پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در 27 واحد آبزی‌پروری استان مورد توجه قرار گرفت که بر این اساس 3 میلیون و 2 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی و آکواریومی تولید شد.
مدیر شیلات و آبزیان استان همدان تصریح کرد: سال گذشته در بحث تکثیر نیز 82 میلیون عدد تخم چشم‌زده قزل‌آلا و 40 میلیون بچه‌ماهی در مرکز تکثیر استان تولید شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر استان همدان به عنوان یکی از قطب‌های تکثیر ماهیان قزل‌آلا و تنظیم نهاده‌های اولیه آن در کشور محسوب می‌شود.
دولو افزود: در سال گذشته کلاس‌های آموزشی آبزی‌پروران و تولیدکنندگان بخش شیلات استان انجام شده است.
وی با اشاره به آموزش روش‌های مختلف طبخ آبزیان برای بانوان نیز گفت: بر این اساس این قشر با شیوه‌های مختلف طبخ ماهی‌ها آشنا شدند که هدف از این برنامه افزایش سرانه مصرف ماهی و مزایای آن در استان است.
مدیر شیلات و آبزیان همدان با بیان اینکه مصرف سرانه ماهی در همدان 6.5 کیلوگرم است، تصریح کرد: سرانه مصرف کشوری ماهی برای هر فرد قبلاً 10 کیلوگرم بود اما در حال حاضر این سرانه به هشت کیلوگرم کاهش یافته است.
وی با اشاره به برنامه مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی در استان خاطرنشان کرد: این برنامه در راستای افزایش بهره‌وری و مصرف بهینه در سال گذشته با هزینه‌کرد حدود 100 میلیون تومان به انجام رسیده است.
دولو با اشاره به اهمیت ایجاد آکواریوم‌های خانگی و پرورش ماهی‌های زینتی نیز خاطرنشان کرد: این روند علاوه بر ایجاد یک تفریح به نوبه خود یک تولید و اشتغال نیز محسوب می‌شود چراکه از فضای خالی حائز شرایط منازل می‌توان در این زمینه بهره جست.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 75 هزار قطعه بچه‌ماهی کپور در استخرهای ذخیره آب و منابع آبی حائز شرایط تهیه و در استخرهای استان در راستای افزایش تولید و استفاده چندمنظوره از امکانات موجود، رهاسازی کرده‌ایم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید