لزوم توجه به صنایع دریایی درتدوین برنامه ششم توسعه

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۸ بازدید

لزوم توجه به صنایع دریایی درتدوین برنامه ششم توسعه
دبیرستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری بر لزوم توجه به صنایع دریایی در تدوین برنامه ششم توسعه تاکید کرد.
دکتر محمدسعید سیف با تاکید بر لزوم توجه به صنایع دریایی افزود: برنامه ششم توسعه در دست تهیه است و امیدواریم که بخش دریایی کشور بتواند نیازها و پیشنهادات خود را بصورت مناسب در این برنامه منعکس نماید.
وی همچنین با اشاره به تاثیر تحریم ها بر روی صنایع دریایی بیان کرد: لغو تحریم ها می تواند آثار زیادی بر روی صنایع دریایی داشته باشد و بایستی برنامه ریزی و اقدامات مناسبی برای فعالیت صنایع دریایی کشور در شرایط پس از لغو تحریم صورت گیرد.

سیف همچنین با تاکید بر لزوم توسعه همه جانبه صنایع دریایی در کشورمان اظهارکرد: استفاده مناسب از میادین نفت و گاز از اولویت های مهم کشور است اما باید ضمن توسعه میادین نفت و گاز دریایی، توسعه حمل و نقل، توسعه شیلات، توسعه بنادر، توسعه گردشگری و دیگر موارد استفاده از توان مهندسی و صنعتی داخلی نیز مدنظر قرار گیرد.
وی در پایان با اشاره به غفلت از بخش نیروی انسانی و آموزش های تخصصی در بخش های مختلف صنایع دریایی طی سال های گذشته بیان کرد: این موضوع باعث می شود که بخش های دیگر دریا نیز شاهد تبعات منفی آن باشند که امیدواریم با نگاه ملی همه بخش های مرتبط با دریا در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند.

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید