700 متر تور ماهیگیران غیرمجاز در تالاب سولدوز نقده جمع آوری شد

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

700 متر تور ماهیگیران غیرمجاز در تالاب سولدوز نقده جمع آوری شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره بیش از 700 متر تور ماهیگیران غیرمجاز را که به صورت شبانه در تالاب سولدوز این شهرستان پهن شده بود، جمع آوری کردند.
فرامرز سفری افزود: ماموران یگان حفاظت هنگام گشت زنی در تالاب های این شهرستان موفق شدند این مقدار تور ماهیگیری را که شامل شش رشته بود، از این تالاب جمع آوری کنند.
وی اضافه کرد: صیادان متخلف قبل از رسیدن ماموران از محل متواری شده بودند و ماموران توانستند تعداد هشت قطعه ماهی گرفتار شده در داخل این تورها را رهاسازی کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: تالاب سولدوز یک منطقه حفاظت شده است و هرگونه فعالیت صیادی و شکار پرندگان و سیار حیوانات در آن ممنوع بوده و با متخلفان برابر مقررات برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

وی یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار متر تور دام صیادان متخلف توسط ماموران یگان حفاظت این اداره در تالاب سولدوز این شهرستان جمع آوری شده است.

تالاب سولدوز در فاصله 25 کیلومتری شهرستان نقده واقع شده و در سال 1380 احیا و اکنون وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دایمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند که از این تعداد، تالاب های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی هستند.

شهرستان نقده با 121 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید